شناسهٔ خبر: 45208717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون کنسولگری ایران در کربلا:

مشکلات مربوط به انتقال پول بین تجار ایران و عراق محسوس است

زنجان-معاون کنسولگری ایران در کربلا گفت: مشکلات مربوط به انتقال پول بین تجار ایران و این کشور محسوس بوده و کنسولگری نیز به دنبال برطرف کردن موانع همکاری دو طرف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، داود کلانتری شامگاه سه شنبه درجلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری زنجان گفت: بیشترین و بهترین خرمای عراق در شهر بابل تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: استان زنجان می‌تواند در بخش صنایع تکمیلی این محصول حضور فعالی داشته باشد چرا که میزان تولید خرما در این شهر بسیار بالا است.

معاون کنسولگری ایران در کربلا گفت: کشت فراسرزمینی بابل با زمین‌های کشاورزی مرغوب با ظرفیت بالایی برای همکاری دو طرف دارد و در این میان برگزاری نمایشگاه‌ها و ارتباط بیشتر با بخش خصوصی می‌تواند ظرفیت‌ها را شناسایی و معرفی کند.

کلانتری تاکید کرد: اداره استان‌ها در عراق به صورت فدرالی بوده و برخی از موضوعات همچون انتقال پول و مشکلات کلان امنیتی از اختیار استان‌ها خارج و به صورت کلان تصمیم‌گیری می‌شود.

وی گفت: مشکلات مربوط به انتقال پول موجود بین تجار ایران و این کشور محسوس بوده و کنسولگری نیز به دنبال برطرف کردن موانع همکاری دو طرف است.

معاون کنسولگری ایران در کربلا به ظرفیت‌های موجود در دو شهر کربلا و بابل جهت همکاری با ایران و استان زنجان اشاره کرد و گفت: زمینه‌های مختلف برای همکاری از جمله همکاری‌ها در بخش گلخانه، پرورش ماهی، خدمات فنی و مهندسی، هتلینگ و هتل سازی، تأمین تجهیزات و مصالح ساختمانی و تأمین تجهیزات پزشکی، راه سازی، آسفالت سازی، جاده سازی و نیازهای شهری در شهرداری وجود دارد.

کلانتری به تمایل عراقی‌ها جهت همکاری با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: ایران ترانسفو برند شناخته شده‌ای نه تنها در عراق بلکه در کل منطقه است.

وی افزود: طی سالهای اخیر شرکت‌هایی چون ماد ماشین از استان زنجان و کاله ایران حضور بسیار خوبی در بازار داشته و بازارهای خود را با ذائقه عراقی‌ها حفظ کرده‌اند.

معاون کنسولگری ایران در کربلااز آمادگی این کنسولگری جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای، وکیل تخصصی برای عقد قراردادها، شناسایی تجار و معرفی مترجم و در اختیار گذاشتن دفاتر به صورت هفتگی برای حضور شرکت‌های زنجانی و مذاکره با عراقی‌ها خبر داد.

نظر شما