شناسهٔ خبر: 45208629 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه/ تکذیب شایعه ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان/ حرکت رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا به سوی واشنگتن

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تکذیب شایعه ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان و حرکت رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا به سوی واشنگتن از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه انگلیس با استقبال مجدد از تصمیم رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای بازگشت به برجام، زمان باقی‌مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ایران را فرصت مناسبی برای این امر دانست.

- وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران متن کامل بیانیه تفصیلی در خصوص جرایم مقامات ارشد آمریکایی را منتشر ساخت.

- سخنگوی وزارت خارجه چین بر لزوم بازگشت بدون پیش‌شرط آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد.

- گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای مدیریت اداره اطلاعات ملی اعلام کرد که تا بازگشت به برجام مسیری طولانی در پیش است.

- وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با یکدیگر رایزنی و گفت‌وگو کردند.

- شایعه ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان تکذیب شد.

- رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا ایالت دلاور را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

- گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای وزارت خارجه در جلسه استماعیه در برابر در برابر اعضای کمیته روابط خارجی سنای گفت که چنانچه ایران به تعهدات برجامی خود پایبند باشد، آمریکا نیز به تعهدات خود در این توافق عمل خواهد کرد.

- رئیس جمهوری‌خواه سنای آمریکا در نخستین جلسه این مجلس پس از یورش روز ششم ژانویه به کنگره، گفته از نظر او رئیس‌جمهوری فعلی، مهاجمان را «تحریک» کرده است.

- منابع خبری از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به یک پایگاه مقاومت در شرق اردوگاه البریج در نوار غزه خبر دادند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در آخرین روز کاری خود و در جریان سخنرانی خداحافظی، گفت که برای دولت آینده این کشور آرزوی موفقیت می‌کند.

- نامزد رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای تصدی ریاست وزارت دفاع این کشور، طی مواضعی بی‌اساس از ایران به عنوان تهدیدی در منطقه یاد کرد.

- نماینده مسلمان کنگره آمریکا با انتشار رشته توئیت‌هایی از تحریم‌های آمریکا به شدت انتقاد کرده و آن را عامل مرگ هزاران ایرانی دانست.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا خواست تا تهدید کشورهایی که بخشی از روابط تجاری با ایران هستند را متوقف کند.

- سخنگوی انصارالله یمن با اشاره تصمیم آمریکا برای قرار دادن نام این جنبش در فهرست گروه‌های تروریستی، گفت که این مسأله ماهیت جدیدی ندارد بلکه اکنون تنها علنی شده است.

 

 

 

 

نظر شما