شناسهٔ خبر: 45208284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهر خودرو – نساجی؛ ایستگاه فرار از فشار روانی

ساری – ایرنا - نخستین دیدار نساجی پس از تغییر سرمربی و روی کار آمدن دوباره مجید جلالی در نیمکت این تیم فوتبال، بعدازظهر امروز در مشهد مقابل شهرخودرو و شاگردان سید مهدی رحمتی برگزار می‌شود تا دو تیم بحران‌زده و همسایه در جدول رده‌بندی با شرایطی تقریبا مشابه برای کسب یک برد مقابل هم قرار بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال نساجی مازندران در نخستین روز هفته دوازدهم لیگ برتر از ساعت ۱۵ امروز چهارشنبه باید در استادیوم ثامن‌الائمه مشهد به مصاف شهر خودرو برود تا پس از هفت بازی ناکامی در کسب نتیجه مناسب، حالا با اندیشه‌های باسابقه‌ترین سرمربی لیگ برتر فوتبال کشور بخت خود برای کسب سومین برد فصل بیستم محک بزند.

نماینده فوتبال مازندران که تاکنون از ۱۱ بازی ۹ امتیاز کسب کرده و در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد، امروز مقابل تیمی قرار می‌گیرد که شرایطی تقریبا مشابه با نساجی دارد و طی هفته‌های اخیر عملکرد خوبی در رقابت‌ها نداشت. شهر خودرو که مانند نساجی فصل را با پیروزی آغاز کرده بود و انتظار می‌رفت دست‌کم عملکرد متوسطی در رقابت‌ها داشته باشد، از هفته دوم به بعد چندان موفق ظاهر نشد و اکنون با پذیرش پنج شکست و کسب سه برد و سه تساوی با ۱۲ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

 اختلاف سه امتیازی این دو تیم در جدول و فاصله دو امتیازی تیم پانزدهم جدول یعنی ذوب‌آهن با نساجی، انگیزه‌ لازم برای کسب برد شاگردان جلالی مقابل شهرخودرو را کامل می‌کند. شرایط دو تیم در جدول سبب شده که این دیدار برای هر دو تیم از حساسیت زیادی برخوردار باشد. شهر خودرو در صورت برد می‌تواند دست‌کم دو پله در جدول صعود کند و نساجی در صورت شکست مقابل شهرخودرو در دیدار امروز، با توجه به میزبانی ذوب‌آهن از نفت مسجدسلیمان و احتمال برد تیم اصفهانی، ممکن است به رتبه پانزدهم جدول نیز سقوط کند. اما برد نساجی مقابل شهرخودرو با توجه به هم‌امتیاز شدن دو تیم، به لطف تفاضل گل و احتساب نتیجه بازی رودررو می‌تواند نساجی را به جای شهرخودرو در رتبه سیزدهم قرار دهد.

گام نخست جلالی

مجید جلالی فرصت چندانی برای آماده‌سازی نساجی نداشت و طی دو سه روز اخیر که به کادر فنی تیم اضافه شده تلاش کرد فشار روحی بازیکنان را کاهش دهد تا تمرکز بیشتری در زمین داشته باشند. بازیکنان نساجی در دیدارهای اخیر با هدایت وحید فاضلی عمدتاً بازی خوبی در زمین به نمایش می‌گذاشتند و به دلیل کم‌دقتی در تبدیل موقعیت‌های ایجاد شده به گل یا نداشتن تمرکز لازم در خط دفاع، از ۲۱ امتیاز ممکن در هفت بازی اخیر فقط ۲ امتیاز کسب کردند. حالا این احتمال وجود دارد که شوک تغییر سرمربی بتواند جو جدیدی به تیم تزریق کند و سبب شود که نساجی عملکرد متفاوت و بهتری در زمین داشته باشد.

سرمربی کهنه‌کار نساجی امید زیادی دارد که در بازی امروز با دست پر از مشهد خارج شود و گام نخست را برای احیای نساجی محکم بردارد. او عصر دیروز در نشست خبری پیش از بازی گفت: باید خیلی زود شرایط را تغییر دهیم و نخستین گام را هم باید در بازی با شهرخودرو برداریم. برای این مسابقه نیز ایده‌هایی در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم با تمرکز و خلاقیت بازیکنان و فاصله گرفتن از فشارهای روحی اجرایی شود و بتوانیم کنترل بازی را در اختیار بگیریم.

فرهاد کوچک‌زاده مربی نساجی هم که حدود دو هفته زودتر از جلالی به نساجی آمد، گفته است که عمده تمرکز انجام شده در دو سه روز اخیر پس از حضور جلالی در تمرینات نساجی بر احیای روانی تیم و برداشتن فشار روحی از بازیکنان برای حفظ تمرکز در بازی بود. کوچک‌زاده که سابقه سرمربیگری نساجی را در کارنامه دارد، در گل‌گهر نیز دستیار جلالی بود.

شوک تغییر

نساجی فصل قبل نیز از تغییر سرمربی در هفته بیستم نتیجه گرفت و وارد روند امتیازگیری و شکست‌ناپذیری شد. این تیم در حالی که چندین هفته متوالی با محمدرضا مهاجری با وجود ارائه بازی‌های خوب نتوانست نتیجه لازم را کسب کند، پس از کناره‌گیری مهاجری و روی کار آمدن فکری بلافاصله در تبریز موفق شد ماشین‌سازی را با نتیجه پرگل ۳ – ۰ شکست دهد. حالا نیز هواداران امیدوارند که این تغییر سرمربی به سود نساجی تمام شود و بازیکنان را از شرایط روانی هفته‌های قبل خارج کند.

البته مجید جلالی فصل قبل با گل‌گهر هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل شهرخودرو را با نتیجه ۱ – ۰ واگذار کرد و نتوانست با این تیم سیرجانی از شهرخودرو امتیاز بگیرد. اما با نساجی سابقه شکست شهرخودرو را در بازی برگشت فصل هجدهم دارد. دیداری که در استادیوم وطنی قائمشهر برگزار شده بود و شاگردان جلالی، شاگردان یحیی گل‌محمدی در شهرخودرو را با نتیجه ۱-۰ بدرقه کردند.

دو تیم در دو فصل اخیر چهار بار در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که دو تساوی و یک برد و باخت حاصل این دیدارها بود. البته یک بار هم مهر ۱۳۹۸ در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در قائمشهر مقابل هم قرار گرفتند که شهر خودرو موفق به شکست نساجی شد.

ضعف متقابل در خط دفاع

شاید مهم‌ترین بخت بازیکنان نساجی در دیدار امروز را بتوان ضعف پررنگ خط دفاع شهرخودرو دانست که با ۱۵ گل خورده در کنار ذوب‌آهن دومین خط دفاع ضعیف لیگ بیستم است. البته دفاع نساجی نیز تاکنون ۱۳ گل دریافت کرد که عملکرد چندان متفاوتی نسبت به خط دفاع شهرخودرو نیست. اما تغییر تاکتیک در نساجی شاید بتواند سبب تغییر عملکرد خط دفاع نیز شود. در حالی که شهر خودرو کماکان با همان کادر فنی در بازی‌ها حضور دارد. اشتباه‌های خط دفاع و دروازه شهرخودرو به حدی بالاست که سید مهدی رحمتی تمرینات دروازه‌بانی خود را از سر گرفته و اعلام کرده که قصد دارد از نیم‌فصل دوم باز هم به عنوان دروازه‌بان شهرخودرو در زمین حضور یابد. البته مصدومیت زامهران و قائدرحمتی، مهاجم و هافبک نساجی و حضور نداشتن آن‌ها در این دیدار تا حدودی کار جلالی را برای مسابقه با شهرخودرو دشوار می‌کند.

رحمتی که در آخرین هفته فصل نوزدهم از شهرخودرو با نظر سهراب بختیاری‌زاده سرمربی وقت شهرخودرو اخراج شده بود، در فرآیندی عجیب چند روز بعد به عنوان جانشین بختیاری‌زاده معرفی شد و نخستین تجربه سرمربیگری خود را با شهرخودرو طی قراردادی سه ساله آغاز کرد، اما تاکنون نتیجه مطلوبی نگرفته است. شاید اگر سهراب بختیاری‌زاده دعوت جلالی برای حضور در کادر فنی نساجی را می‌ذیرفت و دو روز پیش از حضور در نساجی انصراف نمی‌داد، امروز در مشهد شاهد تقابلی انتقامی بین مربی نساجی و سرمربی شهرخودرو هم بودیم. ولی این تقابل رقم نخورد و به جای آن باید تقابل بازیکنان مازندرانی شهرخودرو به ویژه رحمان جعفری که فصل قبل در نساجی حضور داشت را شاهد باشیم که می‌تواند از جذابیت‌های این مسابقه باشد.

شهر خودرو از حضور چهار بازیکن مازندرانی بهره می‌گیرد که هر چهار بازیکن در بازی‌های اخیر اثرگذار ظاهر شدند. فرشاد فرجی مدافع قائمشهری از مهره‌های اصلی رحمتی در شهرخودرو محسوب می‌شود. امین قاسمی‌نژاد مهاجم بابلی هم ستاره بی‌چون و چرای شهرخودرو است که تا کنون ۶ گل از ۱۱ گل تیمش را به ثمر رسانده و هر سه برد این تیم نیز تاکنون با گل‌های همین بازیکن به دست آمده است.

شهرخودرو رحمان جعفری دیگر مهاجم اهل بابل را نیز در اختیار دارد که فصل قبل برای نساجی بازی می‌کرد. معراج پورتقی مهاجم جوان تنکابنی هم در این تیم بازی می‌کند که هرچند هنوز فرصت زیادی برای بازی نیافت، اما تک‌گل شهرخودرو در بازی مساوی تمام شده هفته سوم مقابل صنعت نفت آبادان را به ثمر رساند.

دیدار امروز شهرخودرو و نساجی را حسن اکرمی قضاوت می‌کند و فرهاد فرهادپور، میلاد قاسمی و مجتبی غریب در این مسابقه او را همراهی می‌کنند.

نظر شما