شناسهٔ خبر: 45207481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون محیط زیست استان:

10 سال است پروژه بدون ارزیابی محیط زیستی در کرمانشاه اجرا نشده است

فاطمه کمانی

به گفته معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه، 10 سال است که حتی یک پروژه هم بدون ارزیابی محیط زیستی در کرمانشاه اجرا نشده است.

صاحب‌خبر -

فرحناز اقبالی در نشست خبری که به مناسبت روز ملی هوای پاک برگزار شد با بیان اینکه تمام پروژه‌ها و طرح‌هایی که در استان اجرا می‌شود باید ارزیابی محیط زیستی داشته باشد، افزود: این موضوع طرح‌های کوچک و بزرگ صنعتی، طرح‌های عمرانی، احداث جاده، آزاد راه، پل و ... را  شامل می‌شود.

وی ادامه داد: طی 10 سال اخیر هیچ پروژه‍‌ای نداشتیم که بدون ارزیابی محیط زیستی در کرمانشاه اجرا شود و فقط چند سد بود که از سال‌های قبل اجرا شده بودند و اکنون پیوست محیط زیستی برای آنها در نظر گرفته شد.

معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، این روند باعث شده هیچ مشکل حاد زیست محیطی تاکنون در کرمانشاه نداشته باشیم.

اقبالی  سپس به تغییر محدوده برخی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست که ارزش اکولوژیک خود را از دست دادند و جایگزینی آنها با مناطق با ارزش‌تر اشاره کرد و یادآور شد: تمامی این مناطق تعیین حدود شده است.

وی درباره دلایل تاخیر در اجرای این تغییر حدود عنوان کرد: برخی از این مناطق در تداخل با پادگان‌های نظامی است که علاقمند هستیم پادگان‌ها نیز در این زمینه پای کار بیایند و بعد تعیین حدود نهایی را انجام دهیم، چون این تعیین حدود فقط یک بار امکان پذیر است.

یک چهارم استانداردهای جهانی محیط‌بان داریم

 آزاد شیخ ویسی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه نیز از تشکیل 318 پرونده تخلف صید و شکار غیرمجاز در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 240 مورد بوده، رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه از نظر وضعیت صید و شکار غیرمجاز پایین ترین آمارها را در کشور دارد، تاکید کرد: این موضوع حاصل همکاری و مشارکت خود مردم است.

شیخ ویسی اشاره‌ای هم به وضعیت آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان داشت و عنوان کرد: تعداد آتش سوزی‌های رخ داده طی امسال 16 مورد بود که نسبت به سال گذشته با 24 مورد آتش سوزی، کاهش داشتیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه با محدودیتی که در محیط بانان کرمانشاه داریم پوشش کامل همه مناطق تحت مدیریت محیط زیست دشوار است، یادآور شد: تعداد نیروهای محیط بان کرمانشاه حدود یک چهارم استانداردهای جهانی است.

پیگیر احیا "کل بیستون" هستیم

محمد حسین فلاحتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه نیز از پیگیری برای احیای "کل بیستون" خبر داد.

وی با بیان اینکه گمان می‌رفت این گونه جانوری مهم از بین رفته باشد، ادامه داد: خوشبختانه تعدادی از این گونه را مشاهده کردیم که در سلامت هستند.

فلاحتی با اشاره به مشهور بودن کل بیستون در دنیا، تاکید کرد: این موضوع به دلیل طول شاخ 154 سانتی متری این کل است که در جهان رکورددار می‌باشد.

رئیس محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: علاوه بر کل و بز، وضعیت سایر چهارپایان نیز رشد بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

انتهای پیام

نظر شما