شناسهٔ خبر: 45207314 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امروز آخرین مهلت ثبت درخواست وام های دانشجویی +جزئیات ثبت‌نام و مبالغ وام

طاهره مرادی

مهلت تمدید شده برای ثبت درخواست وام های دانشجویی امروز چهارشنبه اول بهمن ماه پایان می پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پیش از این، صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرده بود، نظر به پایداری شرایط خاص شیوع کرونا و به منظور رعایت حال تمام دانشجویان به ویژه دانشجویانِ جدیدالورود و عدم محدودیت ِ بهره مندی دانشجویان نوورود از وام ها، مهلت ثبت وام‌های دانشجویی تا تاریخ اول بهمن تمدید می شود.

دکتر ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در این زمینه، در گفت وگو با ایسنا تاکید کرده بود که مبالغ وام های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در پنج دسته وام های "تحصیلی"، "ضروری"، "ویژه دکتری"،" مسکن" و "شهریه" است و  دانشجویان همه مقاطع تحصیلی برای هر نیمسال تحصیلی می توانند یک میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون تومان وام دریافت کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: حداکثر سقف وام ضروری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته وام ضروری ۶ میلیون تومان و برای مقاطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیربورسیه حداکثر تا سقف هشت میلیون تومان و همچنین برای مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه ای حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مسئولان صندوق رفاه دانشجویان، دانشجویان برتر، نمونه کشوری و مبتکر تا سقف سه میلیون، دانشجویانی که از حوادث و بلایای طبیعی آسیب دیدند تا سقف سه میلیون، دانشجویان قهرمان ورزشی تا سقف دو میلیون می توانند وام ضروری دریافت کنند.

همچنین بر این اساس برای رویدادهایی نظیر ازدواج نیز تا سقف سه میلیون تومان وام ضروری پرداخت می شود، ضمن اینکه دانشجویان می توانند تا سقف پنج میلیون تومان به عنوان تنخواه وام ضروری دریافت کنند، همچنین برای رویدادهایی نظیر تولد فرزند برای دانشجویان، فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو، حادثه دیده در سوانح و تصادفات و همچنین دانشجویان مبتلا به بیماری های خاص از سقف سه تا پنج میلیون تومان وام ضروری در نظر گرفته شده است.

دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و پیوسته تا سقف یک میلیون، دانشجویان کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفه ای، دکترای پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته نیز به میزان دو تا پنج میلیون تومان در هر نیمسال می توانند وام شهریه دریافت کنند.

دکتر مطیعی در خصوص زمان ثبت نام وام های دانشجویی نیمسال دوم نیز با تأکید بر اینکه ثبت نام وام ها در نیمسال دوم تحصیلی بعد از ثبت نام دانشجویان در دانشگاه ها آغاز می شود، گفت: ابتدا باید ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان صورت بگیرد و بعد از آن می توانیم زمانی را برای اعلام ثبت نام وام اعلام کنیم.

انتهای پیام

نظر شما