شناسهٔ خبر: 45207247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز طرح ملی بازی و نشاط کودکانه در سیستان و بلوچستان

رئیس هیات ورزش های همگانی سیستان وبلوچستان گفت: فاز آزمایشی طرح ملی بازی و نشاط کودکانه در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

زهرا مشهدی بندانی در گفت وگو با ایسنا هدف این طرح را سنجش و ارزیابی رشد حرکتی کودکان، آموزش و ارایه بازی های هدفمند حرکتی با محوریت بازی در منزل و همچنین پیگیری مداوم کودکان شرکت کننده در طرح به منظور کسب اطمینان از اثربخشی بازی ها و تأثیر آنها بر رشد حرکتی کودکان عنوان کرد.

رئیس هیات ورزش های همگانی استان، رویکرد جدید فدراسیون ورزش های همگانی مبتنی بر تغییر رفتار کم تحرک کودکان با محوریت سواد بدنی و همچنین نهادینه سازی ورزش در طول عمر است که خوشبختانه این مهم اکنون در قالب طرح ملی بازی و نشاط کودکانه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه در فاز آزمایشی طرح صرفا ۱۴ استان حضور دارند گفت: در فاز آزمایشی که با حضور اساتید برجسته کشور به مرکزیت شهرستان زاهدان در حال برگزاریست به دلیل ضرورت بررسی اثربخشی طرح و همچنین ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، جمعیت محدودتری از کودکان را تحت پوشش قرار داده شده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با افزایش حمایت های مالی و خروجی نتایج اثربخش فاز آزمایشی بتوانیم این طرح را در ماه های آتی در سراسر استان به نحو بهتری اجرا کنیم.

رئیس هیات ورزش های همگانی استان افزود: ظرفیت مشارکت در این طرح در فاز آزمایشی محدود است بطوریکه حداکثر ۱۵۰ کودک علاقمند جهت اجرای این طرح انتخاب شده اند که پس از ارزیابی های انجام شده با همکاری خانواده ها حدود ۶ هفته تمرینات هدفمند بر روی کودکان انجام خواهد شد و در پایان مجدد از شرکت کنندگان در طرح ارزیابی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

نظر شما