شناسهٔ خبر: 45207036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش ۳۷ درصدی مراجعه به مراکز درمانی خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌های این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد کاهش یافت اما میانگین هزینه هر بار مراجعه حدود ۳۶ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

دکتر محسن رعنایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه گیری ویروس کرونا باعث شده است تا مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی صورت نگیرد اما میانگین هزینه های مراجعان بالا رفته است.
وی افزود: در هشت ماه سال جاری ۷۶۸ هزار و ۷۳۳ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۵۰۹ مراجعه داشته ایم،    ۳۷ درصد کمتر شده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: علت کاهش مراجعات غیر اورژانسی به مراکز درمانی می تواند ناشی از کاهش تعداد اعمال جراحی و بستری های غیر اورژانسی در بیمارستان ها و نگرانی شهروندان از ابتلای به بیماری کووید ۱۹ در صورت مراجعه به مراکز درمانی باشد.

وی افزود: با وجود اینکه تعداد مراجعه ها در سال جاری در مقایسه با سال قبل کاهش دارد اما با توجه به گرانی خدمات درمانی برای مبتلایان کرونا، هزینه هر بار مراجعه ۳۶ درصد افزایش داشته است.
رعنایی گفت: هر فردی که به ویروس کرونا مبتلا شود برای مراکز درمانی بیش از ۶۰ میلیون ریال هزینه دارد و در صورت بستری بیمار در بخش های ویژه، هزینه به مراتب بیشتر از این میزان است که در هر صورت بیمه پرداخت ۹۰ درصد هزینه ها را تعهد کرده است.

لازم به ذکر است که داروهای گران قیمت و جدید در درمان کرونا نیز براساس راهنمایی های بالینی وزارت بهداشت به لیست داروهای مورد تعهد بیمه ها افزوده شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۶۳۵  هزار نفر از شهروندان این استان خود را بیمه کرده اند، گفت: از مجموع بیمه شدگان ۴۴۶ هزار نفر بیمه شده روستایی، ۵۷ هزار نفر صندوق کارکنان دولت، ۱۰۲ هزار نفر سلامت همگانی شهری، ۲۶ هزار نفر مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، طلاب، خانواده معزز شاهد و ایثارگر و چهار هزار نفر نیز بیمه ایرانیان به صورت خویش فرما هستند.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما