شناسهٔ خبر: 45206888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

صباغیان:

هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است

صباغیان گفت: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و هر اندازه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری صورت پذیرد کم است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی با مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد دیدار و گفتگو کرد.

"محمد رضا صباغیان بافقی" ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای مدیر کل جدید آموزش و پرورش گفت:همه فعالیت‌های صورت گرفته در آموزش و پرورش باید منتج به خروج افرادی تربیت شده، شایسته، خلاق، علمی، کارآمد و متعهد شود.

نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی افزود:پرورش نیروی انسانی متخصص و توانمند سازی آنان با استفاده از افراد صاحب تجربه و خوش فکر امکان پذیر است که باید با برنامه ریزی مناسب در این راه قدم بر داریم.

وی عدم استفاده از آمار و ارقام و نداشتن برنامه و نقشه راه را از مشکلات فعلی دانست و بیان داشت:ارزیابی و ارزشیابی‌ها باید دقیق و با حساسیت ویژه‌ای صورت گیرد تا بتوانیم شاهد خروجی مناسبی از دستگاه تعلیم و تربیت باشیم.

"محمد رضا صباغیان بافقی" افزود: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و هر اندازه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری صورت پذیرد کم است.

جذب اعتبار، حل مشکلات نیروی انسانی، توجه به تشکل‌ها و انجمن ها، استفاده از نظرات افراد توانمند هرچند مخالف و ارائه پیشنهادات جهت رفع تنگنا‌های قانونی از جمله مباحث مطرح شده توسط نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این دیدار با اشاره به مشکلات پیش روی استان در زمینه نیرو‌های خرید خدمات آموزشی گفت: با تشکیل کارگروه و پیگیری‌هایی که صورت گرفت و حضور در وزارت و همچنین حضور کارشناسان وزارتی در استان مشکلات نیرو‌های خرید خدمات آموزشی تا حدودی برطرف شد.

"محسن موحدی فرد" چالش پیش روی آموزش و پرورش استان را با توجه به بازنشستگی‌هایی که در پیش رو داریم نیاز به حدود ۱۳ هزار نفر نیرو تا سال ۱۴۰۸ عنوان کرد و گفت: در خوش بینانه‌ترین حالت ممکن و مطابق روال فعلی می‌توانیم ۸ هزار نفر نیرو جذب نماییم که باز هم با کمبود حدود ۵ تا ۶ هزار نفر نیرو مواجهیم.

وی به جذب سالانه ۲۶۰ نفر دانشجو معلم توسط دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: جذب این تعداد نیرو نیاز ما را رفع نخواهد کرد و درخواست ما افزایش جذب معلم توسط دانشگاه فرهنگیان استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد به افزایش نرخ زاد و ولد تا سال ۱۳۹۵ و همچنین واگذاری مهد‌های کودک به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت::تا چند سال آینده با کمبود فضا، وسایل و تجهیزات در مدارس مقطع متوسطه به ویژه هنرستان‌ها مواجهیم که در این راستا نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها هستیم.

نظر شما