شناسهٔ خبر: 45206862 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتفاق ساده ای که زندگی مدل مبتلا به بیماری پوستی را تغییر داد!

مدل برزیلی که پس از ابتلا به بیماری پوستی زندگش اش در معرض خطر قرار گرفته بود با یک اتفاق جدید به زندگی عادی بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، وقوع یک اتفاق ساده موجب شد تا مدل برزیلی از شرایط وحشتناکی که به خاطر ابتلا به یک بیماری پوستی در زندگی اش حاکم شده بود خلاص شود. «راجر مونته»، که اهل ریودوژانیرو و اکنون ۳۷ سال دارد ۲۳ ساله بود که به بیماری ویتیلیگو (پیسی) مبتلا شد.

گسترش این بیماری پوستی موجب افسردگی شدید این جوان شد تا جایی که او حتی از دیدن خود در آینه وحشت داشت. بنا به گفته مونته این عارضه پوستی تاثیر زیادی روی زندگی عادی اش گذاشته بود، مثلا در اتوبوس یا مترو غریبه‌ها از نشستن کنار وی خودداری می‌کردند، چون نگران بودند این بیماری پوستی به آن‌ها نیز سرایت  کند.

عارضه پوستی ای که مدل برزیلی را به افسردگی شدید کشاند

راجر با دیدن پوست طلایی بدنش که با ایجاد این لکه‌های سفید خراب شده بود اعتماد به نفس خود را از دست داد و حتی معتقد بود دیگر زندگی اش به انتها رسیده است. برای راجر شرایط به قدری دشوار شده بود که سعی می کرد با آرایش این لک‌های سفید روی صورتش را بپوشاند.

بیشتر بخوانید

اما وقوع یک اتفاق موجب شد تا راجر به زندگی عادی برگردد؛ آشنایی با دوستان جدید در باشگاه بدنسازی. او در سال ۲۰۱۶ دوستانی پیدا کرد که اعتماد به نفس از دست رفته راجر را به او بازگرداند. آن‌ها راجر را متقاعد کردند به جای مبارزه با شرایطی که در آن قرار گرفته، آن را بپذیرد. آن‌ها از راجر خواستند تا به جای استفاده از آرایش برای مخفی کردن این عارضه، پوست خود را به همگان نشان دهد.

راجر در این باره گفت: «سال ۲۰۱۶ با افرادی آشنا شدم که دوستانی فوق العاده برایم هستند. آن‌ها به من یاد دادند تا به زیبایی‌ها نگاه کنم، یاد بگیرم که من موجودی یگانه و منحصر به فرد در این هستی هستم که آفریده شده ام. یک روز که از خواب بیدار شدم، با تلفن همراهم یک عکس از خود تهیه کردم و در اینستاگرام منتشر کردم.»

عارضه پوستی ای که مدل برزیلی را به افسردگی شدید کشاند

راجر واکنش‌های مثبتی از طرف کسانی که آن‌ها را نمی‌شناخت دریافت کرد. این اتفاق موجب شد تا او عکس‌های بیشتری از خود تهیه کرده و منتشر کند. راجر در این باره نیز گفت: «اکنون من واقعا خوشحالم. ساعت‌ها در ساحل می‌گذارنم بدون آنکه از پوست بدنم احساس خجالت داشته باشم. من خودم را آنگونه که هستم پذیرفته ام و این بسیار مهم است.»

گفتنی است؛ ویتیلیگو (Vitiligo) یا پیسی یک اختلال تولید رنگدانه است که در آن ملانوسیت‌ها (سلول‌هایی که رنگدانه تولید می‌کنند) در قسمت‌هایی از پوست، غشا‌های مخاطی و شبکیه تخریب شده‌اند؛ در نتیجه لکه‌های سفیدپوست در نواحی مختلف بدن ظاهر می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما