شناسهٔ خبر: 45206817 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

داستان همکاری دوباره پرسپولیس و ترابی چه پایانی دارد؟!

زشت و زیبای بازگشت یک ستاره!

سمیه قدیری

مدافع اسبق سرخ‌ها در مورد صحبت‌هایی که در خصوص بازگشت احتمالی مهدی ترابی به پرسپولیس مطرح می‌شود، تاکید کرد: مهدی بازیکن خوبی است که در مدت زمانی که در پرسپولیس حضور داشت در فاز تهاجمی کمک حال تیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ شاید کمتر کسی انتظار داشت مهدی ترابی که یکی از موثرترین مهره‌های پرسپولیس در قهرمانی سرخ‌ها در لیگ نوزدهم بود، با تصمیم عجیب و دور از انتظار پرسپولیس را در شرایطی کاملا ویژه‌اش ترک کرده و برای ادامه فوتبالش حضور در حوزه خلیج فارس را انتخاب کند اما این اتفاق دور از انتظار درست در روزهایی که پرسپولیس پس از پوکر قهرمانی خود را برای حضور در ادامه لیگ قهرمانان آسیا آماده می کرد، شوک ناگهانی برای پرسپولیسی‌ها رقم خورد و در روزهایی که کام هواداران این تیم از چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر، شیرین بود انتشار خبر جدایی ناگهانی شماره 9 از جمع سرخ پوشان آب سردی بر پیکر پرسپولیسی ها بود! شوکی که حتی شیرینی پوکر قهرمانی را کم کرد اما چاره ای نبود، مهدی ترابی بدون خداحافظی رفت و سوار بر هواپیما زودتر از پرسپولیسی‌ها که خود را برای سفر به قطر و حضور در دیدارهای تمرکز لیگ قهرمانان آماده می کردند به آن سوی مرزها رسید!

جات هم اصلا خالی نیست!

پرسپولیس بدون پاسور برتر خود به قطر رفت و دلخوش به مهره‌های تازه واردش بازی به بازی پیش رفت، هرچند نگرانی‌هایی در خصوص پرسپولیس بدون ترابی و علیپور در قطر احساس می شد اما پس از موفقیت در بازی‌های گروهی در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم گل‌محمدی خیلی ها بر این باور بودند که جای خالی ترابی و علیپور با ستاره‌ هایی مثل آل کثیر و عبدی شده و جای خالی رفقای نیمه راه پرسپولیس اصلا خالی نیست!

 شوک بعدی!

اگرچه پرسپولیس بدون ترابی و علیپور تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان پیش رفت و با توجه به درخشش تازه واردهایش، جای خالی ستاره های جدا شده اش کمتر احساس شد اما اعلام خبر محرومیت طولانی عیسی آل‌کثیر علاوه بر نگرانی برای ادامه لیگ قهرمانان، برای لیگ برتر هم هواداران پرسپولیس را به فکر فرو برد که اگر ترابی نرفته بود....!!!

وقتی قطر برای ترابی آمد نداشت!

ترابی به قطر رفت و در تلاش بود از این پله نردبانی برای حضور در جایگاه‌های بالاتر بهره ببرد اما برخلاف انتظار، ترابی با بدشانسی‌های ریز و درشتی روبرو شد و برخلاف انتظارها از ستاره سابق پرسپولیس، مهدی ترابی زودتر از انتظارها از حضور در قطر پشیمان شد و حالا به نظر می‌رسد در حال بستن چمدان‌هایش و بازگشت به ایران است!

مقصد بعدی شماره 9 کجاست؟

حالا که مهدی ترابی در مسیر بازگشت به ایران قرار دارد، سوالی در این خصوص مطرح می‌شود که مقصد بعدی او چه تیمی است، سوالی که شاید اولین پاسخی که برای آن به ذهن می‌رسد این است که ترابی به پرسپولیس باز خواهد گشت. این در حالی است که شنیده‌ها در این خصوص از این حکایت دارد که سایپا، تراکتور و حتی سپاهانی‌ها برای جذب او ابراز تمایل کرده‌اند اما این بازیکن در اظهارنظرهای خود اعلام کرده در صورتی که به هر دلیلی امکان حضورش در پرسپولیس ایجاد نشود؛ سایپا گزینه‌ای است که او برای حضور دوباره در ایران انتخاب خواهد کرد.

بایدها و نبایدها برای بازگشت به پرسپولیس!

در خصوص حضور دوباره مهدی ترابی در جمع قرمزهای تهرانی بایدها و نبایدهای زیادی مطرح می‌شود. با توجه به کمبود بازیکن و محدودیت‌هایی که برای جذب بازیکن برای باشگاه وجود دارد و با در نظر گرفتن توان و پتاسیل فنی بالایی که ترابی دارد حضور دوباره او در پرسپولیس می تواند هم به نفع او باشد هم به نفع تیم یحیی تا اتفاقی دو سر برد در حال شکل‌گیری باشد اما در مورد بازگشت احتمالی او به پرسپولیس اما و اگرهایی وجود دارد که نمی توان از کنار آن به سادگی عبور کرد. برخی از هواداران و فوتبالی ها بر این باورند که ترابی که در شرایطی سخت و در روزهایی که پرسپولیس به حضور او و دیگر ستاره هایش نیاز مبرم داشت با پشت پا زدن به منافع پرسپولیس و هوادارانش مسیری را انتخاب کرد که به نفع پرسپولیس نبود و این موضوع گناهی نابخشودنی برای او محسوب می شود، پس نباید به راحتی از اتفاقات گذشته عبور کرد و دوباره او را در پرسپولیس پذیرفت!

داستان امیری برای ترابی تکرار می‌شود؟

آن دسته از موافقان بازگشت ترابی به پرسپولیس براین باورند که می توان به این موضوع خوشبین بود که ماجرای جدایی وحید امیری و حضور دوباره اش در پرسپولیس برای ترابی نیز قابل تکرار است. توجیه این دسته از موافقان بازگشت ترابی به پرسپولیس این است که این ستاره فصل گذشته سرخ ها مثل وحید امیری بازیکن بی حاشیه ای بوده و جدایی و بازگشت دوباره اش به پرسپولیس درست مثل جدایی و بازگشت امیری نه تنها مشکلی را برای تیم ایجاد نمی کند، بلکه می تواند برای پرسپولیس اتفاق خوبی باشد تا در شرایطی که این تیم با کمبود بازیکن روبرو است، ترابی بتواند عصای دست یحیی گل محمدی باشد.

 نورمحمدی: نباید احساساتی تصمیم گرفت!/ همکاری دوباره پرسپولیس و ترابی به نفع همه است

NourMohammadi1

علیرضا نورمحمدی، مدافع و کاپیتان اسبق پرسپولیس، در مورد بازگشت احتمالی مهدی ترابی به پرسپولیس نظر جالبی دارد.

مدافع اسبق سرخ‌ها درمورد صحبت‌هایی که درخصوص بازگشت احتمالی مهدی ترابی به پرسپولیس مطرح می‌شود، تاکید کرد: مهدی بازیکن خوبی است که در مدت زمانی که در پرسپولیس حضور داشت در فاز تهاجمی کمک حال تیم بود. این در حالی است که  شنیده ام برخی در خصوص بازگشت او موضع مثبتی ندارند و مباحثی مثل این که او نمی بایست در شرایط سخت پرسپولیس را تنها می گذاشت را مطرح می کنند که به اعتقاد من این موضوع جای بحث دارد و نباید احساساتی برخورد کرد. در شرایطی که پرسپولیس با کمبودهایی از نظر مهره روبرو است، حضور ترابی می‌تواند غنیمتی برای تیم گل‌محمدی باشد. در مجموع امیدوارم در این ماجرا بهترین اتفاق ممکن برای پرسپولیس رخ بدهد.

نورمحمدی در پایان گفت: به هرحال اگر ترابی به پرسپولیس نیاید به احتمال فراوان به یکی از پیشنهادهای داخلی اش پاسخ مثبت خواهد داد، اتفاقی که می تواند موجب تقویت رقبای پرسپولیس شود و این موضوع نمی تواند اتفاق خوبی برای پرسپولیس باشد. 5

بیشتر بخوانید:

نظر شما