شناسهٔ خبر: 45206758 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

امید‌واری‌ به اکران مردمی جشنواره

صاحب‌خبر -
در فاصله 13 روز تا آغاز سی‌ و نهمین جشنواره فیلم فجر امیدواری‌ها برای اکران آثار جشنواره در سینماهای مردمی بیشتر شده است. این پیش‌بینی‌ با اظهارات تازه رئیس سازمان سینمایی قوت گرفت. حسین انتظامی که شامگاه روز دوشنبه از ستاد برگزاری جشنواره بازدید داشت، اظهار امیدواری کرد که سومین سناریو پیش ‌روی جشنواره که همان اکران مردمی است تحقق یابد. او گفت: «مدیران جشنواره فیلم فجر از روز نخست شکل برگزاری را در دو سه سطح تعیین کردند که یکی نگاه حداقلی بود و یکی نگاه حداکثری. نگاه حداقلی این بود که آثار بیاید، داوران ببینند و آثار داوری بشوند و کارهای برجسته به جامعه سینمایی معرفی بشود. سطح دوم این بود که اصحاب رسانه و منتقدان و صاحبان آثار هم بتوانند آثار را تماشا کنند و سطح سوم هم نمایش برای عموم بود که خوشبختانه در مسیر تعاملی که با ستاد ملی مبارزه با کرونا طی ‌شد، امید است که در جریان جشنواره به تحقق سطح سوم هم برسیم.» تصمیم درباره اکران‌های مردمی ظهر روز گذشته با صحبت‌های رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت رنگ قطعیت گرفت. کیانوش جهانپور اعلام کرد که جشنواره سی ‌و نهم با محدودیت‌ها و ارزیابی که از ریسک آن وجود دارد برگزار خواهد شد. او از مردم تقاضا کرد که در این دوره جشنواره با رعایت اصول و توصیه‌نامه‌های بهداشتی شرکت ‌کنند.
این تصمیم البته هنوز قطعی نشده و در این راستا گویا جلسه‌هایی برگزار شده است. مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در این باره به «ایران» گفت: «در جلسه‌ای با آقای جهانپور درباره برگزاری جشنواره صحبت شد. جزئیات به صورت مکتوب به وزارت بهداشت ارسال شده و منتظر تأییدیه‌های لازم است. طبق پیش‌بینی‌ها نمایش فیلم‌ها برای اهالی رسانه با 20 درصد ظرفیت و برای سینماهای مردمی با 30درصد ظرفیت خواهد بود.»
باید تا هفته آینده منتظر ماند و دید آیا تصمیم اکران مردمی که خاص جشنواره سینمایی کشورمان است و شبیه آن در جشنواره‌های دیگر کشورها تجربه نمی‌شود، نهایی خواهد شد و امسال صرفاً با اکران مردمی در تهران شور و شوق دوباره به این رویداد سینمایی بازخواهد گشت.
آخرین خبرها درباره تغییرات این دوره از جشنواره هم حکایت از آن دارد که سی‌ و نهمین جشنواره فیلم فجر بدون مراسم افتتاحیه و آیین بزرگداشت‌ها برگزار می‌شود. آن طور که ایسنا خبر داده با توجه به درگذشت تعداد زیادی از اهالی سینما در سال 99 از جمله خسرو سینایی، کامبوزیا پرتوی، پرویز پورحسینی، سیامک شایقی و محمدعلی کشاورز نکوداشتی برای درگذشتگان تدارک دیده شده است.
طبق برنامه‌ریزی‌ها مراسم اختتامیه هم فعلاً به صورت حضوری و محدود برگزار و به صورت آنلاین پخش خواهد شد.

نظر شما