شناسهٔ خبر: 45204483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته اخبار حوادث ۳۰‌ی ماه ۹۹؛

کشف بیش از یک تن مواد افیونی در جنوب شرق کشور/ دستگیری عاملان تیراندازی در هامون

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۳۰ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۳۰ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از یک تن مواد افیونی در جنوب شرق کشور

تکاوران پلیس با متلاشی کردن یک باند مسلح قاچاق مواد افیونی در شهرستان ایرانشهر، ضمن دستگیری ۵ سوداگر مرگ، یک تن و ۲ کیلو تریاک کشف کردند.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "ایرانشهر" با اشراف اطلاعاتی به سرنخ‌هایی مبنی بر قاچاق محموله سنگین مواد مخدر، از شهرستان مذکور به مرکز کشور دست یافتند.

او افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، پس از چند شبانه روز تلاش گسترده میدانی و رصد مناطق صعب العبور، سرانجام عصر روز گذشته اعضای این باند بزرگ قاچاق را که با یک دستگاه وانت تویوتا و یک دستگاه پژو ۴۰۵ در یکی از محور‌های فرعی این شهرستان در حال انتقال محموله مواد مخدر به سمت شهرستان "دلگان" بودند، شناسایی و آن‌ها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اعضای این باند مسلح پس از طی مسافتی در یک منطقه کوهستانی در حلقه محاصره تکاوران پلیس گرفتار و درگیری مسلحانه آغاز شد که در این عملیات نفس گیر یک ساعته با مجاهدت و جانفشانی تکاوران پلیس، ۵ نفر از سوداگران مرگ دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو‌های توقیفی از قاچاقچیان یک تن و ۲ کیلو و ۲۶۰ گرم تریاک را به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش با ۸۸ فشنگ و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز با ۱۳ فشنگ مربوطه کشف کردند.

او با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق مواد مخدر گفت: غیور مردان نیروی انتظامی استان با هوشیاری کامل در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق مواد مخدر حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با این پدیده شوم و خانمان سوز از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهند بود.

دستگیری عاملان تیراندازی در هامون

فرمانده انتظامی شهرستان هامون از شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی به سوی شهروندی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا شهرکی" اظهار داشت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ شهرستان مبنی بر وقوع یک مورد تیراندازی منجر به جرح در یکی از روستا‌های توابع شهرستان هامون و مجروح شدن یکی از شهروندان، موضوع به صورت ویژه تحت پیگرد قضائی و انتظامی ماموران این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: به منظور دستگیری عاملان این اقدام تحقیقات تخصصی پلیس آغاز و با تلاش صورت گرفته هویت متهمان مشخص و ۲ نفر از عاملان تیراندازی در کمتر از ۴ ساعت طی عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان هامون با بیان اینکه علت ارتکاب جرم، اختلافات خانوادگی بوده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و تحت رسیدگی می‌باشد.

سرهنگ شهرکی در پایان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با اقتدار تمام با افرادی که قصد ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در شهرستان داشته برخورد قاطع و قانونی می‌کند، گفت: از همه شهروندان انتظار می‌رود جهت حل و فصل دعوی و اختلافات خود به مراجع قضائی و قانونی مراجعه کنند.

دستگیری قاتل جوان زابلی درکمتر از ۲۴ ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از شناسایی و دستگیری قاتل جوان ۲۱ ساله زابلی در کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع جنایت، خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی بیان داشت: در تاریخ ۲۳ دی ماه سال جاری در پی قتل مسلحانه جوانی ۲۱ ساله در یکی از محلات شهرستان زابل موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد این جوان طی یک نزاع دسته جمعی با شلیک سلاح شکاری یکی از طرفین درگیری به قتل رسیده و متهم از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده ضارب اصلی که جوانی ۲۳ ساله بود شناسایی شد.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: درنهایت با اشراف اطلاعاتی پلیس مخفیگاه قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع جنایت شناسایی، و متهم در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او یک قبضه سلاح شکاری غیر مجازی که بوسیله آن مرتکب قتل شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه قتل را انتقام جویی به دلیل اختلافات قبلی عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: طی یک عملیات منسجم دیگر همدستان متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با تاکید بر اینکه بزرگان طوایف وریش سفیدان نقش بسزایی در پیشگیری از نزاع‌های دسته جمعی دارند و می‌توانند اختلافات طایفه‌ای و قدیمی را حل و فصل و طرفین را به سازش دعوت کنند گفت: با مشارکت و ورود بزرگان طوایف وریش سفیدان است که می‌توان از وقوع بسیاری اتفاقات ناگوار مانند قتل، نقص عضو و صدمات جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

جمع آوری ۵۶ معتاد متجاهر در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از جمع آوری ۵۶ معتاد متجاهر، در اجرای طرح ارتقاءامنیت اجتماعی دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ" احمد ثمره حسینی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از جرائم و ایجاد محیطی امن و آرام برای شهروندان طرح جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهرستان زابل طی ۴۸ ساعت گذشته به اجرا در آمد.

او  افزود: در این طرح، پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی شهرستان، ۵۶ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب را جمع آوری کردند تا پس از طی دوران درمان در مراکز بازپروری و کمپ ترک اعتیاد به کانون گرم خانواده‌ها بازگردند.

فرمانده انتظامی زابل با بیان اینکه عواقب اعتیاد به موادمخدر بسیار گسترده است و مقابله با آن نیازمند به عزمی همگانی است تصریح کرد: لازم است با آموزش مهارت‌های زندگی و حمایت و آگاه سازی این افراد از بروز نابسامانی‌ها در جامعه جلوگیری شود.

این مقام انتظامی با اشاره به استمرار این طرح با توجه به مطالبات و استقبال شهروندان خاطرنشان کرد: پلیس با عزم جدی در راه برخورد با این آسیب اجتماعی وارد شده است و در این مسیر لازم است سایر سازمان‌های مسئول بیش از پیش پای کار باشند و بر ارتقای امنیت پایدار کوشا باشند.

کشف ۵ میلیارد ریالی دستگاه ماینرفاقد مدارک در "سیب و سوران"

سرپرست انتظامی شهرستان سیب و سوران از کشف ۹ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فاقد مدارک قانونی به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسین نوری فرید اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر راه اندازی مزرعه تولید ارز دیجیتالی بیت کوین در یکی از روستا‌های شهرستان سیب و سوران، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری پس از بررسی‌های تخصصی و میدانی و اطمینان از صحت گزارش‌های واصله، با هماهنگی قضائی و حضور نماینده اداره برق به محل اعزام و موفق به کشف ۹ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال و یک دستگاه لب تاب فاقد هرگونه اسناد و مدارک قانونی شدند.
سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش ریالی کشفیات این عملیات را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد، اظهار داشت: کسانی که قصد استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال دارند می‌بایست از اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره برق مجوز‌های قانونی را دریافت کنند، در غیر این صورت هرگونه فعالیت در این زمینه غیر قانونی بوده و دستگاه‌های مورد استفاده آن‌ها نیز مشمول قاچاق شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ع

نظر شما