شناسهٔ خبر: 45204244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات بازگشایی مدارس در استان همدان منتشر شد

گروه استان‌ها-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه از فردا یکم بهمن ماه مدارس استان بازگشایی می‌شود، گفت: حضور دانش آموزان در مدارس کاملا اختیاری است.

صاحب‌خبر -

محمد پورداود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس‌های درس پایه اول و دوم ابتدایی در مدارس با جمعیت کمتر از 50 نفر و کلاس‌های کارگاهی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در شهرهای با وضعیت آبی و زرد استان، از فردا چهارشنبه بازگشایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد تصریح کرد: بازگشایی این مدارس با تصمیم شورای مدرسه و والدین دانش‌آموزان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه کلاس‌های درسی با حضور حداکثر 10 دانش‌آموز برگزار می‌شود، عنوان کرد: بازگشایی مدارس به گونه‌ای طراحی شده تا ارائه آموزش‌های همزمان مجازی در شبکه شاد، برای معلمان و دانش آموزان تداخل نداشته باشد.

پورداود با اشاره به اینکه شریط کرونایی منجر به تعطیلی مدارس در چند ماه گذشته شده است عنوان کرد: 90 درصد دانش‌آموزان استان همدان در سال تحصیلی جاری در بستر شبکه شاد فرایند آموزش و پرورش را یاد می‌گیرند.

وی افزود: برای 10 درصد باقی مانده نیز، توزیع درسنامه، حضور معلم در مدارس و ارائه برنامه‌های آموزشی از رادیو و تلویزیون در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در بازدیدهای میدانی آمار آموزش مجازی دانش‌آموزان گردآوری شده است و ناظران حضور مدیران و معلمان در مدارس و کلاس‌ها را رصد می‌کنند و در شبکه شاد مدیران مدارس و مناطق، بر روند آموزش مجازی نظارت کامل دارند.

انتهای پیام/ ز

نظر شما