شناسهٔ خبر: 45204027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختصاص ۳ میلیارد تومان به تجهیز و نوسازی مدارس پارس آباد/ کلنگ‌زنی ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه

معاون وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۲ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس شهرستان پارس آباد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرهای شمالی استان اردبیل شامل پارس آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز و جعفرآباد در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.

مهرالله رخشانی‌فر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه اظهار کرد: ۲ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس شهرستان پارس آباد اختصاص داده خواهد شد.

ابراهیم امامی، فرماندار شهرستان پارس آباد نیز اظهار کرد: ۳۳۰ باب مدرسه در شهرستان پارس آباد وجود دارد که سالانه حدود ۱۵۰۰ نفر دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان شهرستان اضافه می‌شود و اکثر مدارس به صورت دو شیفته فعالیت می‌کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد با کمبود تجهیزات آموزشی و نیروی انسانی مواجه بوده و ۷/۶ درصد سرانه آموزشی و فقط ۲ سالن ورزشی دارد.

حجت‌الاسلام  علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد نیز از هموار نبودن پیاده‌روهای جلو مدارس و وضیعت بد نمازخانه‌های مدارس پارس آباد انتقاد کرد و گفت: باید پیاده‌روهای جلوی بعضی مدارس موزائیک یا آسفالت‌ریزی شود که دانش‌آموزان در موقع رفت و آمد با مشکل مواجه نشوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد خواستار تامین اعتبار برای اردوگاه دانش‌آموزی این شهرستان شد که زمین این اردوگاه مدتهاست بلاتکلیف مانده است.

دولت لطفی، مسؤول نوسازی مدارس استان اردبیل بیان کرد: ۴۶ مدرسه نیمه تمام در استان وجود دارد که ۳ مدارس و ۱۱ باب نمازخانه و ۲ سالن ورزشی در شهرستان پارس آباد به صورت نیمه تمام است و با تخصیص اعتبار یک میلیارد تومان، تا آخر سال تحصیلی ۱۴۰۰ به اتمام و بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است، در سفر مهر‌الله رخشانی‌فر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به شهرستان پارس آباد ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در حیاط کانون علامه طباطبایی، کلنگ‌زنی شد و علاوه بر آن، کلنگ احداث مدرسه ۱۲ کلاسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اصلاندوز، ۱۲ کلاسه آیت الله طالقانی در بیله سوار و ۶ کلاسه در جعفرآباد نیز امروز بر زمین زده شد.

-انتهای پیام/3463/630/

نظر شما