شناسهٔ خبر: 45203845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه مازندران:

سلامت اخلاقی و زی طلبگی مهم ترین عوامل موفقیت طلاب حوزه است

مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، سلامت اخلاقی و حفظ زی طلبگی را از جمله مهم ترین عوامل موفقیت طلاب حوزه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای تهذیبی حوزه علمیه استان، این شورا را بستر مناسبی بری تقویت فعالیت های تهذیبی در مدارس علمیه دانست.

وی، وجود شورای تهذیب در حوزه علمیه را یک ضرورت مهم دانست و افزود: به طور حتم با تصمیم گیری مناسب در این شورا، شاهد تقویت فعالیت های تهذیبی در سطح مدارس علمیه خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به اصل اخلاق، معنویت و تقوا در حوزه های علمیه همواره مورد تأکید بوده است، خاطرنشان کرد: شورای تهذیبی حوزه به ما کمک می کند با ارائه طرح های مناسب در جهت تقویت برنامه های تهذیبی مدارس علمیه حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که اصل فعالیت های حوزه بر اخلاق، معنویت و تقوا استوار است، تصریح کرد: کسب تقوا و تقرب به سوی خداوند متعال برای طلاب باید مهم تر از علم آموزی در حوزه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم بدون تقوا بی معنا است و هیچ آثار وجودی برای طلاب نخواهد داشت، بیان داشت: علم بدون تقوا در برخی موارد حتی می تواند برای طلاب مضر باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یک طلبه برای رشد علمی در حوزه نیازمند کسب اخلاق و معنویت است، تصریح کرد: سلامت اخلاقی و حفظ زی طلبگی، موجب رسیدن به مدارج علمی بالا در حوزه خواهد شد.

وی با بیان این که طلبه موفق طلبه ای است که با ذکر، دعا، مناجات و قرآن مأنوس است، ادامه داد: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید تلاش کنند انس طلاب با این ارزش های معنوی بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که طلبه بدون اخلاق، معنویت و کسب تقوا نمی تواند به سعادت و رستگاری دست پیدا کند، افزود: بسیاری از شخصیت های حوزوی علیرغم مراتب بالای علمی، اما مسیر انحراف را در پیش گرفتند چون علم آنها آمیخته با تقوا و ایمان الهی نبود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه های این مدیریت در طول سال تحصیلی برگزاری مستمر دروس اخلاق با بهره گیری از ظرفیت عالمان و بزرگان استان است، خاطرنشان کرد: در طول ماه های اخیر علیرغم شیوع ویروس کرونا، اما دروس اخلاق در بستر فضای مجازی برگزار و طلاب از رهنمودهای اخلاقی اساتید این بخش بهره مند شدند.

وی همچنین به آغاز فعالیت نخستین مدرسه رسمی قرآنی در نکا اشاره کرد و گفت: هدف این مدرسه علمیه تربیت طلاب حافظ قرآن کریم است که تحت نظر نماینده ولی فقیه در مازندران فعالیت خود را آغاز کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که همه دستورالعمل های ابلاغی از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه در 24 مدرسه علمیه استان به طور جدی اجرایی می شود، ادامه داد: مدارس علمیه شهرستان ها نیز با تشکیل شورای تهذیب، همه توان خود را برای تقویت برنامه های اخلاقی، فرهنگی و قرآنی به کار گرفته اند./950/

نظر شما