شناسهٔ خبر: 45203739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جوابیه شهرداری اندیشه به خبر حاشیه‌های نیم میلیاردی

شهرداری اندیشه با ارسال جوابیه‌ای به یک خبر واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، شهرداری اندیشه جوابیه‌ای به خبر منتشر شده خبرگزاری فارس با عنوان حاشیه‌های نیم میلیاردی شهرداری اندیشه؛ از خرید سراتو تا مبلمان دفتر ارسال کرده است، متن این جوابیه به شرح ذیل است:

شهردار طبق لایحه شورای اسلامی به شهرداری در تاریخ ۲۹/۲/۹۹ به شماره نامه ۱۳۹/۵/ص دقیقا با عنایت به درخواست نامه شماره ۲۲/۱۷/د تاریخ ۸/۲/۹۹ در خصوص فروش خودرو سراتو (قبلی به دلیل استهلاک و هزینه بالای نگهداری) و خرید خودرو جدید که در مصوبه شورا مشهود و مکتوب است و این مصوبه به تصویب کمیته انطباق فرمانداری شهرستان شهریار نیز رسیده بود که با وجود اعتبار مالی، به دلیل افزایش قیمت‌ها و به جهت صرفه و صلاح شهرداری آن مصوبه فعلا ملغی و هیچگونه خودروی جدیدی خریداری نشده است.

مبلمان قبلی دفتر شهردار از بدو تاسیس شهرداری (۱۷ سال پیش) موجود بوده که کاملا فرسوده شده بود، با هزینه کمتر از ۱۰۰ میلیون تومانی مبلمانی با سطح متوسط و در شان شهروندان برای دفتر شهردار خریداری شده است و ادعای هزینه چند صد میلیونی کذب است.

لازم به ذکر است که طبق تبصره ذیل بند ۱۴ ماده ۸۰ قانون، اختیار تصویب و انجام معاملات تا میزان معینی در جلسه شورای اسلامی شهر با اکثریت مطلق آراء مصوب و مورد تأیید کمیته انطباق است و هزینه کمتر از صد میلیون تومان که برای تعویض مبلمان فرسوده دفتر شهردار شد، نیاز به تصویب شورای شهر نداشته است.

بدینوسیله به مردم شریف و فهیم شهر اندیشه این اطمینان را می‌دهیم که ضمن رعایت مقررات اداری و مالی شهرداری‌ها، صرفه و صلاح شهر و شهروندان را در اولویت کارمان قرار داده ایم. امید است عملکرد ما موجبات باقیات و صالحات ما شود.

توضیحات خبرگزاری:

۱. نامه خبرگزاری فارس به شهرداری اندیشه درباره اراائه توضیحات و مستندات ۲۰ روز بی‌پاسخ ماند. 

۲. شهرداری اندیشه به ایراد وارد شده مبنی بر تضاد صحبت‌های اعضای شورای شهر و معاون شهردار درباره چگونگی تصویب هزینه پاسخ نداده است.

۳. لایحه خرید سراتو از طرف شهرداری به شورا ارائه شده بود که با فشار رسانه‌ای با وجود تایید کمیته انطباق خریداری نشد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما