شناسهٔ خبر: 45203496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح محور ری ورامین

رئیس اداره راهداری شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا، گفت: عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح در محور ری قرچک ورامین در محدوده طالب‌آباد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، فرهاد معصومی رئیس اداره راهداری شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: محور ری قرچک ورامین یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی در استان تهران است که روزانه بیش از ۹۰ هزار تردد خودروهای سبک و سنگین در آن انجام می‌گیرد.

وی گفت: سال‌ها پیش در طول این مسیر و در حد فاصل بخش قلعه‌نو شهرستان ری تا پلیس‌راه قرچک، یک دوربرگردان در محدوده طالب‌آباد احداث شده بود که از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و عبور خودروها از آن هر هفته منجر به تصادفات جاده‌ای می‌شد.

رئیس اداره راهداری شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۱ نفر تصادفات رخ داده در این دوربرگردان جان خود را از دست داده بودند.

معصومی تصریح کرد: با توجه به تردد هزاران دستگاه خودروی سبک و سنگین از این محور و لزوم ایجاد منطقه‌ای امن برای دسترسی خودروها به ضلع شمالی و جنوبی محور ری قرچک، اجرای تقاطع غیرهم‌سطح در محل دوربرگردان قبلی در دستور اداره راهداری ورامین قرار گرفت که با تجهیز کارگاه و نصب باکس‌های بتونی، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی بیان کرد: این تقاطع به شکل زیرگذربوده است و بر اساس استانداردهای ملی در حوزه راه‌سازی اجرا می‌شود و به دلیل برخورداری از عرض و ارتفاع مناسب، خودروهای سبک و سنگین به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس اداره راهداری شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا افزود: طی ماه‌های گذشته روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از این محور به طور اصولی لگه‌گیری و اصلاح شد تا تردد خودروها در این مسیر مواصلاتی به راحتی انجام شود.

معصومی ابراز کرد: پس از تکمیل این طرح، عملیات نصب بلوک‌های سیمانی به جای گاردریل آغاز شده و با اصلاح شبکه روشنایی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی، مسیر مناسبی برای تردد خودروها ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

نظر شما