شناسهٔ خبر: 45203456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت:

آموزش۳۷۵نفر در رشته های صنایع دستی سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ازابتدای سال تا کنون ۳۷۵نفر در رشته های مختلف صنایع دستی در سطح استان آموزش های لازم را فرا گرفتند.

صاحب‌خبر -

«علیرضا جلالزایی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: صنایع دستی استان در کلیه مناطق شهری، روستایی و عشایری به وفور دیده می شود 

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: دسترسی آسان به مواد اولیه و ابزار کار مختصر و  عدم نیاز به ‏سرمایه‌گذاری زیاد سبب شده تا پرداختن به صنایع دستی برای علاقمندان آسان باشد.

 

جلالزایی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 375نفر آموزش های لازم را دریافت کرده اند بیان کرد:  از این تعداد  ۱۶۹ نفر در رشته سوزن‌دوزی،  ۴۰ نفر در رشته حصیربافی ۷ نفر در رشته سکه‌دوزی، ۴۲ نفر در رشته سیاه‌دوزی، ۷۲ نفر در رشته خامه‌دوزی و ۴۵ نفر دیگر در سایر رشته‌های صنایع‌دستی در سطح استان آموزش دیدند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 93 فقره گواهینامه مهارتی از طریق برگزاری دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت صنایع‌دستی در زاهدان صادر شده است.

 

جلالزایی افزود: در سال جاری  ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و روستائیان به صنعتگران سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.

پایان پیام/516

نظر شما