شناسهٔ خبر: 45203451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شاهرود به ۶۱۳۹ تن رسید

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا از آغاز همه گیری تاکنون در شرق استان سمنان به ۶ هزار و ۱۳۹ تن رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه سه شنبه با بیان اینکه شرایط نگران کننده و شکننده است، افزود: بر اساس نتایج آزمایشگاهی ، طی ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان های شاهرود و میامی ۳۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد.

وی استمرار روند سیر نزولی در چند روز گذشته را کند خواند و تصریح کرد: سیر نزولی ابتلا، بستری و فوت که در هفته های گذشته پیش آغاز شده بود اکنون کند یا متوقف شده است.

چمن با بیان اینکه در چند روز گذشته  ۳۵ تا ۴۰ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی این دانشگاه مراجعه داشتند، اظهار داشت:  دراین مدت پنج تا ۱۰ تن از این بیماران در بیمارستان امام حسین(ع) بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: این آمارها نشان دهنده فعالیت ویروس کرونا است که باید با حساسیت شرایط رصد شده و همچنان رعایت اصول پیشگیری با جدیت، دقت و حساسیت در دستور کار باشد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت زرد و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۳۴ تن در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۷ تن از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۹۷۳ تن رسیده است.

 همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی پنج هزار و ۹۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۱۸ تن بستری شدند. 

نظر شما