شناسهٔ خبر: 45203357 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

بلایی که قرص‌های ضد اضطراب بر سر دختر نوجوان آورد!

باشگاه خبرنگاران

دختر نوجوان آمریکایی پس از مصرف قرص‌های ضد اضطراب به عوارض بسیار ترسناکی دچار شد که به سوختگی داخلی و کما رفتن منجر شد.

صاحب‌خبر -

پس از اینکه «بریانالز مورنو» دختر ۱۷ ساله که ساکن ایالت تگزاس است مصرف قرص‌های ضد اضطراب را برای کمک به اضطراب، نگرانی و افسردگی آغاز کرد عوارض جانبی نادر دارو نیز نمایان شد و درد چشم‌ها و حساسیت به نور و خستگی شدید را تجربه کرد که گمان می‌کرد عوارضی بسیار طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

دو هفته پس از مصرف قرص‌ها این نوجوان دچار تب شدید و ترک خوردن پوست می‌شود و به بیمارستان مراجعه می‌کند که متاسفانه پس از چند ساعت بیهوش می‌شود که دکتر به مادر او می‌گوید که دخترش دیگر به هوش نمی‌آید.

به گفته این دکتر، دختر نوجوان دچار سندرم «استیو جانسون» بوده است که اختلال نادر و خطرناک در پوست و غشا‌های مخاطی ایجاد می‌کند و به مرگ لایه‌های رویی پوست منجر می‌شود و عموما در واکنش به دارو نمایان می‌شود.

این دختر می‌گوید که در ابتدا احساس خوبی داشته است، اما پس از دو هفته بسیار شدید تب می‌کند و جوش‌های بسیاری در سراسر پوست خود مشاهده می‌کند که عامل مراجعه به دکتر می‌شود و پس از اخذ تست از پوست بینی و لب بیهوش می‌شود و پس از یک ماه به هوش می‌آید و عمل‌های متعدد بر روی قرنیه چشم‌های او انجام می‌شود تا بتواند اندکی از بینایی خود را به دست آورد.

دختر نوجوان که تا پای مرگ پیش رفته بود تجربه خود از این سندرم و بیماری و قرصی که مصرف کرده بود را برای کمک به همنوعان خود در شبکه‌های مجازی منتشر کرد تا مردم با دیدن اولین عوارض به دکتر مراجعه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بشتابید: وام 200 میلیونی دولت با سود 4 درصد / جزئیات و نحوه دریافت وام پیش بینی قیمت دلار ؛ دلار به شدت ارزان می شود / ورشکستگی در یک قدمی دلالان دلار قیمت پراید کارکرده در بازار چند؟ خبر خوش در مورد واکسن کرونا/ اهدای رایگان واکسن کرونا به این اقشار + شرایط دریافت قیمت پراید ترمز برید! / قیمت جدید تیبا، ساینا، کوییک (99/10/09) قیمت پراید/ پراید ارزان می شود + جدول قیمت قیمت سکه / آخرین قیمت سکه2 بهمن 99 چند ؟ +جدول قیمت دلار نزولی شد /علت کاهش قیمت دلار چیست؟ + جدول قیمت قیمت گوشی دیجیکالا / آخرین قیمت گوشی2 بهمن 99 + جدول

برچسب‌ها:

نظر شما