شناسهٔ خبر: 45201583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر فرانسوی: طاقت ندارم دختران کوچک را محجبه ببینم!

صاحب‌خبر -

شفقنا- دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به سمت موارد بیشتر انزوا و افراط گرایی قانونی علیه مسلمانان این کشور حرکت می کند به طوری که «مارلن شیاپا» وزیر دولت در امور شهروندان این کشور از قصد خود برای ارائه پیشنهادی در خصوص اضافه کردن ماده ای به لایحه قانون موسوم به «افراط گرایی اسلامی» خبر داده است که براساس آن، داشتن حجاب دختران زیر ۱۸ سال در اماکن عمومی ممنوع می شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از عربی ۲۱، خانم شیاپا در این باره گفت: «تحمل ندارم یک دختربچه پنج ساله را  ببینم که حجاب را رعایت کرده است».

وی افزود:«همچنین من تحمل ندارم با دختر دو ساله ای روبرو شوم که حجاب پوشیده در حالی که  هنوز توی کالسکه است.».

این درحالی است که این قانون همه ی دختران زیر هجده سال را هدف قرار داده است و صحبتی از دختران ۲ ساله یا پنج ساله در آن به میان نیامده است. ودر اسلام نیز حجاب صرفا برای  برای دختران بالغ واجب شمرده شده است و معلوم نیست این وزیر چرا صحبت از دختران ۲ ساله و پنج ساله می گوید اما در عمل می خواهند دختران بالغ را احبارا از حجاب منع کنند.

اظهارات این وزیر فرانسوی علیه زنان محجبه در حالی مطرح می شود که پیش از این دولت  این کشور پیش نویس قانون موسوم به «افراط گرایی اسلامی» را تصویب کرده است. این قانون را امانوئل مکرون پس از حادثه ترور معلمی به نام «ساموئل بتی» مطرح کرد.

پیش نویس این قانون که در محافل بسیاری، جنجال آفرین توصیف شده، شامل نظارت شدید بر تامین بودجه انجمن های اسلامی و مجازات افرادی است که از طریق اینترنت نسبت به انزجار و نفرت ترغیب می کنند.

روز گذشته نیز امانوئل مکرون از رهبران مسلمان کشورش به دلیل تصویب منشور ارزش های جمهوری تمجید کرده بود.

مقامات فرانسه از زمان حادثه بریدن سر یک معلم پس از انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اکرم(ص)، اقدامات سختگیرانه ای را علیه مساجد و انجمن های اسلامی آغاز کرده اند این در حالی است که از نبود هیچ گونه محکومیتی علیه اقدامات افراط گرایانه فرانسوی ها علیه مسلمانان و نبود اقدامات علیه اسلام هراسی در این کشور انتقاد می شود.

خبر را در عربی ۲۱ ببینید

 

نظر شما