شناسهٔ خبر: 45201483 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

در مورد بلفاروپلاستی چه می دانید؟

بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی است که باعث کاهش پف پلک‌های زیرین چشم و بهبود افتادگی پلک فوقانی می‌شود.

صاحب‌خبر -

در مورد بلفاروپلاستی چه می دانید؟

به گزارش «تابناک»، بلفاروپلاستی پلک فوقانی یک عمل جراحی مجزا از ترمیم پتوز پلک فوقانی است. بلفاروپلاستی اغلب به دنبال از بین بردن پوست، عضله و بافت چربی زیرین پوست است؛ در حالی که گاهی اوقات می‌توان به جای برداشتن بافت آن را جابجا کرد.

با وجود آنکه بلفاروپلاستی در درجه اول یک عمل زیبایی است، اما روشی موثر برای بهبود بینایی در بیمارانی است که آویختگی پلک‌های فوقانی، دید آنها را محدود می‌کند.

در این شرایط، عمل بلفاروپلاستی توسط یک چشم پزشک یا جراح چشم توصیه می‌شود. بلفاروپلاستی با برداشتن چربی باعث کاهش دایره‌های تیره زیر چشم یا چین و چروک‌های پنجه کلاغی یا سایر چروک‌های صورت نمی‌شود. تکنیک‌های دیگر بلفاروپلاستی هایی که با استفاده از جابجایی چربی یا لیفت گونه‌ها انجام می‌شوند، می‌توانند دایره‌های تیره زیر چشم را بهبود ببخشند.

بلفاروپلاستی را می‌توان همراه با سایر روش‌های جراحی صورت مانند لیزر جوانسازی صورت یا لیفت ابرو انجام داد.

 

بلفاروپلاستی پلک بالا

جراحی پلاستیک پلک بالا به منظور جوانسازی یا بهبود ظاهر پلک بالا از طریق اصلاح افتادگی پوست پلک و در مواردی برداشت مختصر یا جابجایی چربی انجام می گیرد. در مواردی که افتادگی شدید پوست پلک بالا رخ داده عمل بلفاروپلاستی سبب بهبود میدان بینایی می شود.

 جراحی پلک تقریبا در تمام موارد با بی حسی موضعی انجام می شود. بخیه ها روز چهارم تا ششم برداشته می شود. مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را باید جدی گرفت.

 

بلفاروپلاستی پلک پایین

جراحی پلاستیک پلک پایین به منظور جوانسازی یا بهبود ظاهر پلک پایین از طریق اصلاح برجستگی و ناهمواری های زیر چشم که می تواند بدلیل برجستگی چربی پیرامون چشم در هر سنی یا تحلیل رفتن یا جابجایی چربی گونه بدنبال افزایش سن رخ دهد، انجام می گیرد.

در مواردی که تنها برجستگی چربی وجود دارد می توان تنها از طریق برش سطح داخلی پلک پایین و بدون هر گونه برش در سطح پوست جراحی پلک را انجام داد ولی در مواردی که نیاز به برداشت پوست نیز می باشد برش پوست در زیر لبه پلک پایین لازم است.

 

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای انجام بلفاروپلاستی (جراحی پلک چشم) هستند؟

بهترین کاندیداهای بلفاروپلاستی افرادی هستند که به طور کلی ۳۰ سال به بالا سن دارند و از نظر سلامتی در وضعیت خوبی قرار دارند و دچار مشکلات چشم دیگر نیستند. در صورت داشتن هر یک از مشکلات زیر به پزشک خود اطلاع دهید:

  • بیماری چشم مانند بیماری گلوکوم، خشکی چشم یا جدا شدن شبکیه
  • اختلالات تیروئید مانند بیماری گریوز، تیروئید کم کار یا پرکار
  • دیابت
  • بیماری قلبی عروقی، فشارخون بالا یا سایر اختلالات گردش خون

درباره انتظاراتی که از عمل بلفاروپلاستی دارید واقع بین باشید. جراحی بلفاروپلاستی می‌تواند ظاهر شما را بهبود بخشیده و به ایجاد اعتماد به نفس کمک کند. با این وجود نباید انتظار داشته باشید که عمل جراحی ظاهر شما را کاملاً تغییر دهد. بسیاری از افراد، چشم‌هایی دارند که کاملا هماهنگ نیستند یا به نظر می‌رسد اندازه‌های مختلفی دارند. ویژگی‌های نامتقارن در مراحل اولیه رشد ایجاد می‌شود. بلفاروپلاستی باعث تغییر ساختار صورت شما نمی‌شود. مهم است که قبل از تصمیم به انجام عمل جراحی، چهره خود را به خوبی بشناسید. درباره انتظارات خود با دقت فکر کنید و درباره آنها با جراح خود صحبت کنید.

 

مراقبت های قبل از عمل

قبل از آن که تحت عمل جراحی بلفاروپلاستی قرار بگیرید، لازم است مراقب برخی موارد خاص باشید. برای شروع باید با جراح پلاستیک خود درباره موارد زیر صحبت کنید و به نتیجه برسید:

  • نگرانی‌های خود درباره عمل جراحی
  • نتیجه احتمالی عمل جراحی
  • اطلاعاتی درباره جراح از جمله تخصص و تجربه او
  • عکس‌های قبل و بعد از عمل بیماران آن جراح
  • موارد مربوط به مشکلات چشم و جنبه‌های دیگر آن مانند
  • وجود هرگونه نقص در شرایط چشم، مانند خشکی چشم، حساسیت گلوکوم و غیره.
  • در صورت وجود مشکلات سلامت عمومی و پزشکی مانند دیابت، تیروئید و مشکلات گردش خون و غیره.
  • در صورت مصرف داروهای ضدبارداری، داروهای تجویزی، مکمل‌های گیاهی ویتامین‌ها و غیره.
  • مصرف سیگار یا دخانیات یا اعتیاد به مواد مخدر

آزمایش‌ها

به علاوه این ، جراح و متخصص چشم شما برای ارزیابی شرایط شما و تناسب شما با عمل جراحی پلک، آزمایشاتی را انجام می‌دهند. این آزمایش‌ها عبارتند از

  • معاینه فیزیکی: این معاینه شامل بررسی تولید اشک چشم و اندازه گیری پلک‌های شما است.
  • تست بینایی: متخصص چشم شما، بینایی و به طور خاص دید محیطی شما را آزمایش می‌کند. این آزمایش در گرفتن حمایت از بیمه، بعدها به شما کمک خواهد کرد.
  • گرفتن عکس از پلک چشم: جراح بلفاروپلاستی یا کارمندان او از زوایای مختلف از چشم شما عکس می‌گیرند. این تصاویر در جنبه‌های مختلف جراحی به عنوان مثال برنامه ریزی عواقب کوتاه مدت و بلند مدت و به عنوان شواهدی برای گرفتن کمک بیمه و غیره مفید خواهد بود.

کارهایی که نباید بکنید

جراح پلک به شما توصیه می‌کند قبل از انجام عمل جراحی، به عنوان اقدامات احتیاطی از انجام برخی فعالیت‌ها خودداری کنید. این فعالیت‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • مصرف داروهای OTC : مصرف داروهایی مانند وارفارین، ایبوپروفن، آسپرین و موارد دیگر را متوقف کنید. بهتر است در این دوره فقط از داروهای مورد تایید جراح استفاده کنید.
  • سیگار نکشید: سیگار کشیدن را چند هفته زودتر ترک کنید. زیرا مصرف سیگار می‌تواند بر فرآیند درمان شما پس از عمل تاثیر بگذارد.
  • رانندگی نکنید: قبل و بعد از عمل، برای رفتن و بازگشتن از کلینیک محل جراحی رانندگی نکنید. از کسی بخواهید تا در رفت و برگشت به شما کمک کند. حداقل برای اولین شب بعد از عمل، از کسی بخواهید تا در کنار شما بماند.

نظر شما