شناسهٔ خبر: 45201277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار بابل : تعطیلات کرونایی تصمیم ملی است

ساری - ایرنا - فرماندار بابل عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی را باعث طولانی شدن خروج اقتصاد شهرستان از وضعیت بغرنج کنونی دانست و تاکید کرد : تعطیلات کرونایی تصمیم ملی است و همه باید از آن تبعیت کنند.

صاحب‌خبر -

قربانعلی ولیزاده بورا عصر سه  شنبه در گفت و گو با خبرنگار در واکنش به تجمع تعدادی از کسبه شهر مقابل فرمانداری در اعتراض به تعطیلی دوباره مشاغل غیرسطح یک در این شهرستان ، افزود: تصمیم تعطیلی را ستاد مقابله با شهرستان یا استان نگرفته است و اینگونه تصمیمات را ستاد ملی بر اساس معیارهایی که در اختیار دارد مانند آمار بیماران جدید بستری و سرعت شیوع ویروس کرونا در هر منطقه اتخاذ می کند. 

صبح امروز جمعی از کسبه شهر بابل به دنبال بازگشت محدودیت های قرمز کرونایی به این شهر مقابل فرماندار تجمع کرده و خواستار پایان دادن به این محددیت های شدند.

این افراد معتقدند بودند که با توجه قرار گرفتن در ماه های پایانی سال که بیشتر درآمدشان به آن وابستگی دارد ، مسئولان شهرستان نباید در اجرای محدودیت ها سختگیری کنند و خواستار کاهش سختگیری های در این زمینه شدند.

تجمع کنندگان همچنین خواستار شفاف سازی در باره علت برخورد نکردن ناظران و مسئولان با برپایی بعضی تجمات مانند عزاداری ها در سطح شهرستان شدند و از آن با عنوان برخورد دوگانه با اعمال محدودیت های کرونایی یاد کردند.

بیشتر تجمع کنندگان مقابل فرمانداری مدعی بودند که مستاجر هستند و هیچ شغل دیگری غیر از کسب و کار در بازار ندارند و به همین دلیل هم تعطیلات متناوب کرونایی سبب ایجاد تنگنای مالی برایشان شده است.

تعطیلی از روی اضطرار است

فرماندار بابل به خبرنگار ایرنا گفت : امروز جلسه طولانی با بازاریان شهر در محل اتاق اصناف برگزار کردیم و دغدغه های آنها را شنیدیم ، تمامی خواسته های این قشر زحمت کش به حق است اما تصمیمات اتخاذ شده در خصوص محدودیت های کرونایی در شرایط قرمز تصمیمات ملی و استانی است.

وی افزود : با توجه به شرایط موجود پیش بینی و انتظار ما این است که تا سه چهار روز آینده روند نزولی بستری بیماران کرونایی در بابل ادامه داشته باشد و با وضعیت نارنجی محدودیت های جدید که تعطیلی بازار را به همراه دارد برطرف شود.

او ادامه داد : بسیاری از این بازاریان سررسید چک های خود ، اجاره بهاء و دیگر هزینه های موجود را دلیل اعتراض خود مبنی بر محدودیت های بازار در شرایط کرونایی مطرح کردند.

ولیزاده بورا بیان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به اقشار آسیب دیده از این ویروس در بابل پرداخت شده است و با توجه به گستردگی و جمعیت زیاد بازار بابل برآوردن تمام خواسته های مالی امکان پذیر نمی باشد.

فرماندار بابل از همه اقشار جامعه خواست تا محدودیت های کرونایی اعلام شده را به درستی رعایت کنند چرا که افکار عمومی رفتار همه ما را زیر نظر دارد و آنان اگر ببینند مسئولان و یا بزرگان شهر قانون را رعایت نمی کنند دلسرد خواهند شد.

بابل به عنوان دروازه ورود ویروس کرونا به مازندران از ابتدای اسفندماه گذشته با بستری ۲ بیمار درگیر کرونا شده و تاکنون سه موج را پشت سر گذاشته است.

این شهرستان بار اول در پایان اسفند سال گذشته با بستری بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی وارد وضعیت قرمز کرونایی شد. بار دوم در تیر ماه سال جاری با بستری بیش از ۳۷۰ نفر چنین وضعیتی را تجربه کرد. بار سوم نیز ۲۷ دی ماه جاری با بستری بیش از ۲۳۰ نفر وضعیت قرمز به خود گرفت.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی این شهرستان بستری و ۴۷ بیمار با حال عمومی مساعد ترخیص شدند. هم اکنون ۲۱۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند که از این تعداد ۴۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

شهرستان ۵۴۰ هزار نفری بابل دارای شش بخش و هفت شهر و همچنین دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از مازندران می باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما