شناسهٔ خبر: 45198458 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا پست بانک دوباره شلوغ شد؟ / کد سجام گرفتن مهلت ندارد

با نزدیک شدن به زمان پرداخت سود سهام عدالت سال 98 و شرط سجامی شدن، حضور بسیاری از سهامداران برای ثبت‌نام و احراز هویت در دفاتر پست بانک موجب ازدحام شده و تشکیل صف شده است.

صاحب‌خبر -

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شهرهای مختلف حاکی از این است که دوباره صف‌های طولانی در دفاتر پیشخوان دولت تشکیل شده و مردم برای احراز هویت سجام مجبور هستند که در شرایط کرونایی ساعت‌ها منتظر باشند.

محمد‌رضا پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در ابتدای دی ماه اعلام کرد که استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت‌نام در سجام و احراز هویت است.(ایسنا)

سود سالانه سهام عدالت در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به حساب سهامداران واریز شده ولی هنوز سود سهام در سال ۹۸ هنوز پرداخت نشده است.

پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۸ در آستانه واریز شدن است و از آنجایی که دریافت سود به سجامی شدن مشروط شده، سهامداران بسیاری برای احراز هویت به شعب پیشخوان دولت مراجعه می‌کنند که موجب ازدحام و صف شده است.

همچنین در بین سهامداران این شایعه منتشر شده که مهلت ثبت‌نام در سجام در حال تمام شدن است، به نظر می‌رسد بخشی از شلوغی دفاتر پیشخوان دولت به خاطر عجله مردم برای این کار است. اما تاکنون خبری مبنی بر این که برای سجامی شدن زمان‌بندی خاصی وجود دارد منتشر نشده است.

سهامداران برای ثبت‌نام سجام روی لینک www.sejam.ir کلیک کنند، همچنین می‌توانند اجراز هویت را در برخی از اپلیکیشن‌های موبایلی به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام دهند. به نظر می‌رسد در شرایط کرونایی استفاده از روش ثبت‌نام و احراز هویت غیرحضوری سجام ضروری است.

نظر شما