شناسهٔ خبر: 45198352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حسام الدین آشنا:

دانشگاهیان همکاری با دولت را ننگ نمی‌دانند

مهشاد کریمی

مشاور رییس جمهور با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل کشور گفت: اکنون ما با دانشگاهیانی مواجهیم که به بلوغ حرفه‌ای رسیده و همکاری با دولت را ننگ نمی‌دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسام‌الدین آشنا در مراسم رونمایی از برنامه جامع اقدام ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها (سیاهه انتشار) گفت: بخش مهمی از کار یک دولت این است که بتواند برای کشور مسئله‌شناسی انجام دهد و البته این کار کاری سیاسی نیست.

وی با اشاره به اینکه ما نیاز داریم سیاهه مسائل ملی را احصا کنیم تا مورد وفاق اکثریت مردم باشد، تصریح کرد: در غیر این صورت مبتلا به بی‌دردی می‌شویم و چنین ملت و دولتی بی‌سرنوشت خواهد بود.

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه ما نیاز داریم برای دولت آینده فهرست مسائل را به میرات بگذاریم، اظهار کرد: باید در کشور مشخص شود که اولویت‌ها چیست. برای مثال یکی از اولویت‌ها آلودگی هواست که امروز ایجاد نشده و امروز هم نمی‌توان آن را حل کرد.

آشنا در ادامه با اشاره به برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور که توسط دانشگاه‌ها با همکاری سازمان محیط زیست تدوین شده است، گفت: متاسفانه سال‌ها در کشور دانشگاه‌های در حوزه‌های تخصصی فریاد کشیدند و متهم شدند نمی‌دانید، نمی‌خواهید و نمی‌توانید.

به گفته مشاور رییس جمهور درحال‌حاضر ما با دانشگاهیانی مواجه هستیم که به بلوغ حرفه‌ای رسیده‌اند و همکاری با دولت را ننگ نمی‌دانند و پذیرفته‌اند که برای ملت کار کنند.

آشنا در پایان تصریح کرد: ما در کشور نیاز داریم که سیاهه مسائل داخلی و خارجی را فراهم کنیم و در این صورت است که رقابت ریاست جمهوری، مجلس و شوراها بر سر پیشنهادی واقعی برای حل مشکلات واقعی خواهد بود همچنین شناخت اولویت‌های هزینه‌ای کشور زمانی رخ می‌دهد که بر سر مسائل ملی توافق داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما