شناسهٔ خبر: 45198082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی ارومیه:

۱۴۹ کیلوگرم مواد مخدر در ارومیه کشف و ضبط شد

ارومیه – فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه از کشف ۱۴۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن شیخ نژاد ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۱۴۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شده است، افزود: در این زمینه سه هزار و ۳۸۲ نفر معتاد، ۷۹۶ نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ هزار و ۷۱۶ مورد تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ در این شهرستان ثبت شده است، گفت: از این تعداد تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۵۷ هزار و ۶۳۸ مورد اجرایی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۵ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ شیخ‌نژاد، اضافه کرد: همچنین طی امسال ۶ هزار و ۷۵ پرونده در کلانتری و پاسگاه‌ها تشکیل شده و این تعداد پرونده تشکیل شده نسبت به مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه ادامه داد: در این مدت سرقت مغازه ۵۵ درصد کاهش، سرقت از اماکن دولتی ۴۶ درصد کاهش، سرقت احشام ۴۹ درصد کاهش، سرقت اتومبیل ۱۱ درصد کاهش، سرقت قطعات خودرو ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در ۱۰ ماهه سالجاری تعداد ۸۶۹ فقره عملیات انجام که در این راستا تعداد ۲۶۶ دستگاه خودرو توقیف و ۳۷۹ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده که ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده ۳۳۵ میلیارد و ۸۶۳ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه گفت: در طول سالجاری ۲۹۶۳ دستگاه خودرو و ۵۸۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شده اند.

وی همچنین از اجرای طرح پاک سازی مناطق آلوده و حاشیه نشین شهر ارومیه خبر داد و افزود: در اجرای طرح پاک سازی مناطق آلوده و حاشیه نشین شهر ارومیه، تعداد ۵۵ نفر معتاد متجاهر جمع آوری و سه نفر سارق منازل دستگیر شدند.

سرهنگ شیخ نژاد گفت: در نتیجه اجرای این طرح مقداری مواد مخدر صنعتی، آهن آلات و گوشی موبایل سرقتی و اسباب و اثاث منزل کشف و همچنین سه دستگاه خودرو سواری از این افراد توقیف شد.

وی افزود: در ادامه یک دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه دوچرخه و موتور آبیاری مزارع کشاورزی و مقداری سیم کابل برق مربوط به اداره برق و تعدادی لوازم محتویات خودرو از این سارقین در نتیجه این طرح کشف شده است.

نظر شما