شناسهٔ خبر: 45198059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشف کالای قاچاق به ارزش بیش از 335 میلیاردریال در ارومیه طی امسال

فرمانده نیروی انتظامی شهر ارومیه گفت: در ایستگاه‌های بازرسی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۸۶۹ عملیات انجام شده که در این راستا بیش از ۲۶۶ دستگاه توقیف و ۳۷۹ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند و ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده در طی این عملیات ها بیش از ۳۳۵ میلیارد و ۸۶۳ میلیون ریال برآورد شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سرهنگ حسن شیخ نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در 10 ماهه امسال بیش از 149 کیلوگرم مواد مخدر در شهر ارومیه کشف و ضبط شده است و  تعداد پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها طی سال گذشته بیش از ۶۴هزار و ۸۰۵ فقره بود که در سال ۹۹ این آمار به ۶۰هزار و ۷۵ فقره رسید که نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: تعداد تماس‌های عملیاتی در پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و تماس‌های ۱۱۰، بیش از ۵۷ هزار و ۶۳۸ مورد بوده است که نسبت به سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی ارومیه با اشاره به کاهش سرقت‌ها نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: در حوزه سرقت‌ها، سرقت مغازه‌ها ۵۵ درصدکاهش، اماکن دولتی ۴۶ درصدکاهش، احشام ۴۹ درصد کاهش، اتومبیل ۱۱ درصد کاهش، داخل خودرو یک درصد کاهش، قطعات خودرو ۳۰ درصدکاهش یافته است.

شیخ‌نژاد بیان کرد: باتلاش شبانه روزی نیروی‌های انتظامی در شهر ارومیه ۴۶ درصد سرقت‌ها به طور میانگین  سه هزار و ۲۴۲ مورد سرقت کشف شده  و در این راستا ۲هزار و ۱۶۶ نفر سارق دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

وی یادآور شد: طی امسال  تعداد ۲هزار و ۹۶۳ دستگاه خودرو و ۵۸۳ دستگاه موتور سیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی ارومیه عنوان کرد: تعداد ۶ هزار و ۲۸۳ پرونده اختلافات خانوادگی، نزاع و درگیری، اختلاف حساب و مالی به دوایر اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع شده است که بیش از ۶۷ درصد پرونده‌ها توسط مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

شیخ نژاد با اشاره به حوزه مبارزه با قاچاق کالا، اظهار داشت: در ایستگاه‌های بازرسی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۸۶۹ عملیات انجام شده که در این راستا بیش از ۲۶۶  دستگاه توقیف و ۳۷۹ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند و ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده در طی این عملیات ها بیش از ۳۳۵ میلیارد و ۸۶۳ میلیون ریال برآورد شده است.

وی از افتتاح کلانتری ۲۱ شهریار بنابر درخواست مردم منطقه برای پیشگیری از جرائم و سرقت‌ها خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ارومیه به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌های می‌توانند با اطلاع رسانی‌های صحیح مردم را نسبت به مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی آشنا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما