شناسهٔ خبر: 45197723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرسه زدن کرونا در کارگزاری‌های بیمه گرگان/ کرونا فقط در هیئت‌های مذهبی نیست+تصاویر

آخر ماه است و مردم برای پرداخت بیمه خود به سمت کارگزاری‌ها هجوم آوردند متاسفانه آنچه که نظر ما را به خود جلب کرد عدم فاصله اجتماعی در بین شهروندان گرگانی در کارگزاری بیمه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با وجود توصیه ستاد پیشگیری کرونا که مردم باید حداقل فاصله یک متری را رعایت کنند متاسفانه ما شاهد آن بودیم که مردم در کارگزاری بیمه تنها چند میلیمتر از یکدیگر فاصله داشتند و اگر کسی به ویروس کرونا مبتلا باشد به راحتی در این ازدحام به فرد دیگر انتقال می‌دهد.

 صف طویلی که از ابتدای سالن کارگزاری تا انتهای حیاط ادامه داشت و مردم بدون رعایت فاصله اجتماعی در کنار یکدیگر ایستاده بودند در این جمعیت برخی‌ هم حتی از ماسک استفاده نکرده بودند.

اما موضوع از آنجایی جالب می‌شود که فردی مقابل درب ورودی سالن کارگزاری بیمه ایستاده است و در حال کنترل جمعیت به داخل سالن است تا با حفظ نوبت مردم به داخل سالن بیایند و بالای سر درب نوشته شده است از حضور افراد بدون ماسک به داخل معذوریم و این در حالی است که فردی که مردم را به داخل سالن راهنمایی می‌کند خودش ماسک نزده است.

مردم ساعت‌ها در صف طولانی بیمه در انتظار ایستادند که ناگهان از میان جمعیت شخصی به نشانه اعتراض به مردی که مسوول ورود و خروج درب سالن کارگزاری است بلند می‌گوید «ببخشید آقای مسوول مگر کرونا تمام شده است که شما ماسک نزده‌اید اگر تمام شده بگویید ما هم ماسک‌هایمان را برداریم.»

اعتراض مردم باعث شد تا او ماسک بر روی دهان و بینی خود قرار دهد اما در میان جمعیت بودند افرادی که نه ماسک داشتند و نه فاصله اجتماعی را رعایت می‌کردند.

این درحالی است که روزهای گذشته شاهد انتشار فیلمی مربوط به بخشی از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در فضای مجازی بودیم که در آن وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به عدم رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در قشم و قم، انتقاد کرده‌‌اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با انتشار تصاویری مبهم و نامفهوم از شهر قم مدعی شد: «ما حتماً شاهد پیک جدیدی از بیماری کرونا در قم خواهیم بود! هیچ‌گونه پروتکلی در قم رعایت نشده است نه در نماز جمعه‌‌ای که برگزار کردند این پروتکل‌‌ها رعایت شد و نه بسیاری از افراد ماسک دارند، فقط ۳۰ درصد از ماسک استفاده کرده‌‌اند».

مردم در صف ایستادند و قطعاً ما دچار بیماری خواهیم شد و کسانی که با این بی‌‌مبالاتی این برنامه‌‌ریزی‌‌‌‌ها را می‌‌کنند بدون تعارف مسئول مرگ مردم ما در پیک بعدی هستند.

حال جای سوال است مسوولینی که دغدغه برگزاری نماز جمعه و هیئت‌های مذهبی را دارند و می‌گویند هیچگونه پروتکل بهداشتی در برخی نقاط کشور رعایت نمی‌شود آیا سری هم به کارگزاری بیمه تامین‌اجتماعی گرگان هم زده‌اند.

این تنها گوشه‌ای از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی است که متاسفانه باعث شیوع بیماری کووید ۱۹ خواهد شد.

متاسفانه آنچه که در کارگزاری بیمه تامین‌اجتماعی شهرستان گرگان شاهد بودیم این بود که با وجود رعایت نکردن فاصله اجتماعی بین افراد متاسفانه برخی دیگران را تشویق می‌کردند که همدیگر را هل بدهند تا به سمت جلو هدایت شوند اما ماجرا به اینجا ختم نشد.

وقتی از خان اول صف‌های طولانی گذشتی و وارد سالن کارگزاری شدیم تازه به خان دوم رسیدیم سالن کارگزاری مملو از جمعیت، اینجا نه خبری از پروتکل بهداشتی بود و نه خبری از فاصله اجتماعی و جالب‌تر آنکه وقتی مردم شلوغ می‌کردند نگهبان سالن کارگزاری درب سالن را می‌بست و عملا این جمعیت در فضای بسته و بدون رعایت موارد بهداشتی دقایقی را در سالن سپری می‌کردند.

سالنی که پنجره‌هایش همه بسته بودند و به لطف نگهبان، درب سالن نیز بسته می‌شد و عملا مردم بدون هیچ تهویه‌ای مشغول به فعالیت خود بودند چه کسی مسوول این نابه‌سامانی‌هاست؟.اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند ما هرگز از شر این ویروس منحوس خلاص نخواهیم شد.

خبرگزاری فارس از مسولان ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان گلستان خواستار است تا نظارت‌ها و بازرسی‌ها در این موارد بیشتر شود تا خدای ناکرده شاهد موج جدیدی از ویروس کرونا در گلستان نباشیم.

=============

گزارش از سمیرا رجبی

=============

انتهای پیام/83019

نظر شما