شناسهٔ خبر: 45197069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

میترا اعدام نشد / او کارمند وزارت امور خارجه بود + جزئیات

حوادث رکنا: میترا زن تهرانی که حکم اعدام برایش صادر شده بود و اکنون در زندان شهرری است از روزهایی گفت که به خاطر یک اشتباه روانه زندان شد.

صاحب‌خبر -

زن محکوم به اعدام بعد از تغییر قوانین اعدام به 25 سال حبس محکوم شد و اکنون در زندان شهرری در حال گذراندن محکومیتش است.در زیر گفتگوی با این زن را می خوانید.

خودت را معرفی کن.

میترا هستم

به چه جرمی به زندان افتادی؟

جرمم حمل مواد مخدر است.

چند سال حبس برایت صادر شده است؟ 

25 سال حبس و پرداخت 100 میلیون تومان جریمه

از روز دستگیری بگو؟

در حال جا به‌جا کردن ۲۰۰ گرم شیشه بودم که دستگیر شدم.

به گزارش رکنا، میترا زنی که به جرم حمل مواد مخدر به زندان افتاده است روزهای تلخ را یادآوری کرد و گفت: با ابروهایی تاتو کرده و لباس‌های مرتب در کارگاه زندان مشغول به کار بود، می‌گوید کارمند وزارت خارجه بوده که پس از آشنایی با یک آقای جوان به پیشنهاد او برای کسب درآمد بیشتر اقدام به جابجایی مواد مخدر می‌کند و به همین جرم نیز دستگیر می‌شود، وی ادامه می‌دهد: «در سال ۸۱ با مرد جوانی دوست شدم و می‌دانستم که در کار خرید و فروش شیشه است و وضع مالی بسیار خوبی داشت.»
میترا تصریح می‌کند: «طمع باعث شد که من هم به پیشنهاد او برای جابجایی مواد پاسخ مثبت بدهم و برایش مقداری مواد مخدر شیشه را به مقصد شهرهای شمالی جابجا کنم. قرار بود ۲۰۰ گرم شیشه را با خودم ببرم که در همان بار اول دستگیر شدم.»
وی خاطرنشان می‌کند: «در حال حاضر ۹ سال است که در زندان هستم. قرار بود اعدام شوم که پس از تغییر قانون اعدام، مجازاتم به ۲۵ سال حبس و ۱۰۰ میلیون تومان جریمه تغییر کرد.»
میترا که در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده است، می‌گوید: «آن زمان فقط به درآمد بیشتر فکر می‌کردم، اما حالا که به گذشته و روزهایی که در اینجا بودم و آینده‌ای که باید در زندان بگذرانم، فکر می‌کنم، می‌بینم اصلا ارزش حتی یک ساعت را هم نداشته است. در روزهای اول زندان تحمل همه چیز برایم سخت بود، اما بعد کم کم عادت کردم و تصمیم گرفتم در این کارگاه‌ها، کارهای هنری را یاد بگیرم و بعد هم مشغول شوم تا روزها برایم راحت‌تر سپری شود.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
6 1

نظر شما