شناسهٔ خبر: 45197051 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرمایه گذاری بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در صنایع آذربایجان غربی

علی غیور

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش ۹۲ درصدی اشتغال ایجاد شده در صنایع استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، غلامرضا بابایی  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به فراهم شدن زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۳۱۹ نفر طی ۹ ماهه نخست سال جاری در  ۱۳۸ واحد صنعتی استان افزود: اشتغال ایجاد شده در این زمینه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۹۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری  انجام شده در واحدهای صنعتی ذکر شده استان، ۱۲ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان افزود: همچنین در مدت زمان یاد شده ۱۱۰۲ فقره جواز تاسیس و توسعه در استان با حجم سرمایه گذاری بیش از ۸۰ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال صادر شده است که زمینه اشتغال را برای ۲۱ هزار و ۹۳۰ نفر فراهم خواهند کرد.

بابایی تصریح کرد: صدور جواز تأسیس در استان در بازه زمانی ۹ ماهه نخست سال جاری بیش به لحاظ تعدادی ۱۱۰ درصد، از لحاظ حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۵۳ درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال بیش از ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: طی ۹ ماهه سال جاری با صدور ۱۳۸ فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی استان در این زمینه نیز از لحاظ حجم سرمایه گذاری ۲۴۴ درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال بیش از ۹۲ درصد رشد داشته است.

بابایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۹۶۶ واحد صنعتی در استان آذربایجان غربی با حجم سرمایه گذاری ۶۹ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۶ هزار و ۱۳۶ نفر در حال فعالییت هستند.

رییس سازمان صمت استان با اشاره به طرح های در حال اجرا گفت: ۲۵۰۹ طرح صنعتی در سطح استان در دست اجرا است که برای اجرایی شدن این طرح ها بیش از ۱۸۹ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال انجام شده است که برای ۵۵ هزار و ۹۶۹ نفر زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما