شناسهٔ خبر: 45196812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار زنجان تاکید کرد

موضوع کرونا در صدر پژوهش‌ها قرار گیرد

فاطمه تاج‌بخش

استاندار زنجان گفت: باید موضوع کرونا در صدر پژوهش‌ها قرار گیرد تا در تصمیم‌گیری‌ها از تحلیل‌های به‌دست آمده استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۳۰ دی‌ماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان اظهار کرد: با همکاری مدیران و تلاش‌های سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان در راستای مولدسازی، منابع بخشی از پاداش‌ها و مبالغ امور رفاهی کارکنان تامین شده و در حال حاضر معوقات هفت ماهه را تسویه می‌کنیم. مطالبات برخی از ادارات در بازه زمانی شش ماه تسویه شده و کمتر بودنش به این دلیل است که تکالیف خود را در حد انتظار انجام ندادند. همچنین مبالغ عیدی کارکنان را از هم‌اکنون تامین کردیم.

وی در مورد موضوع پژوهش عنوان کرد: شرایط امروز جامعه به‌ گونه‌ای است که باید حتماً در مورد کرونا پژوهشی راهبردی انجام دهیم تا در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به اینکه همه اعداد و ارقام ثبت شده در ارتباط با بحث کرونا واقعی است، می‌توان بر اساس این مستندات تحلیل‌های خوبی ارائه داد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه زنجان پایلوت اجرای دو طرح غربالگری و تست کرونا بود و در این حوزه موفق عمل کرده است، یادآور شد: از زمان ورود سپاه در طرح شهید سلیمانی با اجرای برنامه‌های عملیاتی، شاهد بهبود شاخص‌ها در زمینه پیشگیری و کنترل کروناویروس بودیم و موضوع کرونا باید در صدر پژوهش‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گردشگری نیز یکی از محورهای مهم توسعه به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: در بخش گردشگری پژوهش‌های زیادی در استان زنجان با در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود انجام شده و باید طرحی جامع ارائه شود که پژوهش‌های گذشته را به شکل منسجم ارائه دهد.

حقیقی با تاکید بر اینکه موضوع مولدسازی توسط دستگاه‌های مسئول باید با جدیت انجام شود، گفت: تامین اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی فقط با تکیه بر مولدسازی نبوده و بودجه‌های ملی و موضوعاتی که باید در سطح کشوری محقق شود را نیز رها نکرده‌ایم.

وی به کنگره ۳۵۳۶ شهید استان اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این کنگره در سال‌جاری آغاز شده و فقط مربوط به سپاه و استانداری نیست و باید همه دستگاه‌ها همکاری داشته باشند و از مرکز امکاناتی را بگیرند تا شاهد برگزاری مراسمی باشکوه باشیم. همچنین دستگاه‌ها سهم یک درصد اعتبارات را برای این کنگره در اختیار صدا و سیما قرار دهند.

انتهای پیام

نظر شما