شناسهٔ خبر: 45196808 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

فضای مجازی همانند چاقو است!

کرمی: نباید به خاطر یک لحظه ساعی را قضاوت کنیم

قهرمان سابق تکواندوی جهان گفت: شاید اگر هادی ساعی مسئولیتی داشت، شاهد این برخورد نبودیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش "ورزش سه"، یوسف کرمی قهرمان سابق تکواندوی جهان در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: یک سال است که در کرواسی هستم. کرواسی اولین کشوری بود که مسابقات باشگاه اروپا را برگزار کرد. باشگاه «یاسرب» اولین میزبان این مسابقات بود. در ادامه قهرمانی اروپا در بوسنی را داشتیم. سه ماه دیگر قهرمانی اروپا و انتخابی المپیک در بلغارستان برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: اخلاق در ورزش موضوع مهمی است که کمتر به آن پرداخته شده است. در صحبت می‌گوییم باشگاه فرهنگی ورزشی اما کار فرهنگی در باشگاه نشده است. زمانی که دو پیشکسوت در فضای مجازی به هم بی‌احترامی می‌کنند، نمی‌توان به جوانان اخلاق را آموزش داد. پرسپولیس و استقلال سرآمد همه این اتفاقات هستند. میلیون‌ها کودک و نوجوان پیشکسوتان ورزشی را دنبال می‌کنند و شاهد بی‌احترامی آن‌ها هستند. بازخورد خوبی را شاهد نخواهیم بود. من در دوران فعالیتم همیشه تلاش کرده‌ام که به بزرگ‌ترهای ورزشی احترام بگذارم. شاید در آینده مردم مدال‌های من را فراموش کنند اما رفتار من را فراموش نمی‌کنند. وی افزود: در ورزش حرفه‌ای باید اخلاق حرفه‌ای نیز داشت. بدون اخلاق حرفه‌ای در ورزش ماندگار نخواهیم بود. در کنار تمرین‌های جسمی باید مهارت‌های ذهنی‌مان را نیز افزایش دهیم تا در برابر مشکلات اشتباه نکنیم. باید کار فنی و کار ذهنی را در کنار هم داشته باشیم. مردم مشکلات و درگیری‌های ما را نمی‌بینند و لحظه دیدار برایشان ثبت خواهد شد. چه خوب است که این لحظه با خنده برای مردم ثبت شود. همه ما نماینده مردم هستیم و واژه سلبریتی را قبول ندارم. برگزیده یعنی مردم ما را انتخاب کردند.

 

دارنده مدال برنز المپیک آتن ضمن اشاره به برخورد هادی ساعی تأکید کرد: این برخورد در لحظه شکل نگرفت و پیشینه‌ای داشته است که در آن زمان تشدید شد. آرامش در لحظه و خودکنترلی نکته مهم است که هادی ساعی بارها این موضوع را در مسابقات نشان داده است. در المپیک پکن این آرامش را در هادی ساعی دیده‌ایم. نمی‌توانیم آن لحظه را قضاوت کنیم. امیدوارم در آینده شاهد این وقایع نباشیم.
کرمی در خصوص مدیریت ورزشی‌ها گفت: هیچ‌وقت نمی‌توانیم یک مهندس عمران را رئیس بیمارستان قلب کنیم. تخصص در هر مدیریت لازم هست. ورزش هم تخصص است. دنیا ورزش را یک صنعت می‌داند. ورزشکاران هم به مدیریت ورود کرده‌اند. اگر ورزش را ورزشی‌ها مدیریت کنند، ضریب خطاها کمتر خواهد شد. شاید اگر هادی ساعی مسئولیتی داشت، شاهد این برخورد نبودیم. چرا کسی که سال‌ها در دل ورزش بوده است و تحصیلات ورزشی دارد، در مدیریت ورزش کشور جایی ندارد. تجربیات ورزشی در هیچ دانشگاهی تدریس نمی‌شود. مسئولین از اعتماد به جوانان ضرر نخواهند کرد.


قهرمان تکواندو جهان در پایان خاطرنشان کرد: اخلاق و احترام به پیشکسوت مهم است و اگر اخلاق را ببازیم، همه چیز را از دست داده‌ایم. مباحث فرهنگی در ورزش مهم هستند و ضعف فرهنگ به ما آسیب‌زده است. در جامعه هم شاهد هستیم که در دروان کرونا مردم بار سفر می‌بندند. کادر درمان در حال مبارزه است و سفر بی‌مسئولیتی افراد را نشان می‌دهد. از نظر فنی عالی بودن مهم نیست. باید در اخلاق سرآمد باشیم. فضای مجازی همانند چاقو است. این فضا هم آدم می‌کشد هم میوه پوست می‌کند. باید به فضای مجازی از دید خوب نگاه کرد. متأسفانه کانال‌های بدون محتوا دنبال کننده دارند اما کانال‌های با محتوای خوب، دنبال کننده ندارند.

نظر شما