شناسهٔ خبر: 45196729 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برادر لجین الهذلول: مقامات عربستان قصد تکرار سناریوی قتل خاشقجی درباره من را دارند

زینب غلامی

برادر لجین الهذلول، فعال عربستانی سفارت این کشور در کانادا را به تلاش برای کشاندنش به سفارتخانه و ترور وی به شیوه ترور جمال خاشقجی متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، ولید الهذلول، برادر لجین الهذلول، فعال عربستانی در توییتی نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان یک انسان کینه‌ای است و می‌خواهد تمام خانواده ما را مجازات کند و دلیل این مساله این است که سفارت کانادا و وزارت خارجه با تمدید پاسپورت من مخالفت می‌کنند.

وی وزارت خارجه عربستان را مورد خطاب قرار داد و گفت: آیا مایلید که صحبت‌هایم با سفارت را درباره تمدید پاسپورت منتشر کنم؛ روزی که می‌خواستند مرا به سفارتخانه بکشانند یا اینکه آن را به بعدا موکول کنم؟

علیاء الهذلول، خواهر ولید نیز در توییتی نوشت:‌ این ذهنیت یک کشور مدرن نیست که می‌خواهد شهرهایی را برای موجودات فضایی بسازد بلکه ذهنیت یک کشاورز است. به تمام مسؤولانی که فکر می‌کنند زمانی که در منافع شهروندان کارشکنی می‌کنند، یک اقدام ملی انجام داده‌اند باید گفت: باید بدانی که به زودی مجازات می‌شوی.

مضاوی الرشید، از مخالفان عربستانی گفت: مقامات سعودی مجازات دسته‌جمعی به راه انداخته‌اند و تعداد پناهنده‌ها به کشورهای دیگر را افزایش می‌دهند.

بیل براودر، سیاستمدار و فعال حقوقی آمریکایی نیز گفت: این اقدامات خصمانه‌ای است که علیه عربستانی‌ها و خانواده لجین الهذلول صورت می‌گیرد. همگی می‌دانیم وقتی مخالفان به سفارت‌ها کشیده می‌شوند چه اتفاقی می‌افتد.

اشاره وی به ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی به دست تیم سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول است.

انتهای پیام

نظر شما