شناسهٔ خبر: 45196459 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نوش آبادی:

غربی‌ها بجای اتهام زنی به ایران پاسخگوی رفتارهای غلطشان باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران تنها کشوری در برجام بوده که به تمامی تعداتش عملکرده بر این اساس غربی ها به جای اتهام زنی به ایران پاسخگوی رفتارهای غلطشان باشند.

صاحب‌خبر -

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اتهام زنی‌های اخیر اروپایی ها علیه ایران و معرفی کردن کشورمان به عنوان عامل ناکارآمدی اینستکس گفت: اظهارات مقامات اروپایی نوعی فرافکنی در راستای توجیه رفتارهای غلط و بی توجهی به تعهداتشان در چند سال اخیر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این که اروپایی ها ایران را عامل مشکلات اینستکس معرفی می کنند، حرفی بی اساس و غیر منطقی است. جمهوری اسلامی تنها کشوری در برجام بوده که تاکنون به تمامی تعهداتش عمل کرده و این آمریکایی ها و اروپایی ها بودند که از انجام تعهدات برجامی طفره رفتند.

وی افزود:مهم ترین علت شکست برجام، خروج غیرقانونی و یک طرفه آمریکا از این معاهده بین المللی بود اما اروپایی ها هم عزمی جدی برای تعهدتشان نداشتند.

نوش آبادی بیان کرد: اروپا عامل تمامی مشکلاتی هستند که در اینستکس بوجود آمده و ایران در این وسط مظلوم واقع شده چون علیرغم عمل به تعهداتش از سوی غربی ها متهم به کم کاری می شود.

وی ابراز کرد: ظلمی که از سوی اروپایی ها به جمهوری اسلامی روا داشته می شود با هیچ منطقی قابل توجیه نیست و متقابلا اینگونه اظهار نظرات را رد می کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همه دنیا می دانند جمهوری اسلامی ایران صادقانه وارد معاهده برجام شد اما تاریخچه بدعهدی های اروپایی ها و آمریکالیست بلند بالایی را تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بی عهدی و بی توجهی اروپایی ها و آمریکایی ها در گذشته نشان می دهد هر جایی که اقتضا کرده با زیر پا گذاشتن منافعشان به تظاهر کردن و دروغ گویی روی آورده اند.

نوش آبادی عنوان کرد: متاسفیم که چنین اظهارات نادرست و ناصوابی از سوی اروپایی ها می بینیم و به جای اینکه پاسخگوی عملکرد غلط و رفتارهای غیر منطقی خودشان باشند امروز از جمهوری اسلامی ایران طلبکار هستند که تمامی این ها نشان دهنده واهی بودن اتهامات اینستکسی اروپایی ها است./

پایان پیام

نظر شما