شناسهٔ خبر: 45196335 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای:

درصد تخفیف از قفسه فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف شد

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به حذف درصد تخفیف از قفسه فروشگاه‌ها درباره شبهات کم‌فروشی، گران‌فروشی، تبانی با تولید‌کننده برای درج قیمت بالاتر روی کالا و... توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرخسرو فخریان درباره شبهات مطرح شده از قبیل کم‌فروشی، گران‌فروشی، تبانی با تولید‌کننده برای درج قیمت بالاتر روی کالا و... گفت: از این پس فقط قیمت روی کالا درج خواهد شد و در قفسه های فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر خبری از تخفیفات نخواهد بود. کالاهایی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود در سطح شهر نیز قابل خریداری است. لذا مردم می‌توانند قیمت روی کالا را با صورت حساب سایر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها مقایسه کنند. وی افزود: از آنجا که فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌دنبال تهیه کالا از برندهای با کیفیت مطلوب هستند، تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد فروش تولیدات کارخانه‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و ۸۵ درصد تولیدات در سوپرمارکت‌ها توزیع می‌شود. سال جاری تغییر نرخ‌ها روی قیمت بطور متوسط 1.5 برابر و از نظر تعداد تغییرها 3.5 برابر رخ داده است. بنابراین فروشگاهی که در طول سال سه هزار بارکد در سیستم اعمال می‌کرد از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار بارکد جدید در سیستم اعمال کرده است. این مقام مسئول ادامه داد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقش کنترل‌کننده قیمت‌ها را دارند نه گران‌کننده. از ابتدای سال تاکنون بطور متوسط تورم را ۱۵ درصد کنترل کرده ایم. حتی به تولید‌کننده‌ها اعلام شد حاضریم سود را کمتر کنیم اما قیمت روی کالا را افزایش ندهند.ضمن اینکه ۶ هزار فروشگاه زنجیره‌ای تحت بازرسی اتحادیه است. فخریان عنوان کرد: از مردم می‌خواهم نرخ کالای خریداری شده را با سایر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها مقایسه کنند. سهم خرده‌فروشی‌ها از بازار ایران بالای ۸۰ درصد اما سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بازار خرده‌فروشی ۱۰ تا ۱۵ درصد است. تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi انتهای پیام

نظر شما