شناسهٔ خبر: 45194282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرپرست راه و شهرسازی لرستان خبر داد:

افتتاح بخشی از پروژه‎های چهارخطه استان در ایام الله دهه فجر

وحید کرم‌الهی از افتتاح بخشی از پروژه‎های چهارخطه استان در ایام الله دهه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛کرم‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگاران  ضمن اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال اظهار کرد: پروژه کریدور بزرگراهی غرب تفویضی به استان ۹۴ کیلومتر بوده و شامل چهار خطه خرم آباد - نورآباد به طول ۸۰ کیلومتر و محور الشتر به فیروزآباد به طول ۱۴ کیلومتر می‌باشد که در سنوات گذشته ۶۲.۵ کیلومتر از آن (از خرم‌آباد تا پلیس راه الشتر به طول ۳۷ کیلومتر و حدود ۹ کیلومتر از ورودی روستای ورمزیار تا  پمپ بنزین فیروزآباد و بعد از روستای گاوکش تا نورآباد بطول ۹کیلومتر  و ۷.۵ کیلومتر  از محور الشتر-فیروزآباد)به بهره برداری رسیده است.

اوافزود : در صورت تامین اعتبار، ۲۷ کیلومتر باقیمانده از این محور  نیز تا پایان سال مالی ( تیرماه ماه ۱۴۰۰) به بهره برداری خواهد رسید.

کرم الهی  با بیان اینکه عملیات انجام شده در محور فیروز آباد - الشتر  شامل  ارزیابی و تملک اراضی و خاکبرداری و خاکریزی و احداث ابنیه فنی و دو لایه‌ساب بیس آهکی و یک لایه بیس  و دولایه آسفالت است،تصریح کرد: اعتبار هزینه شده در ۴.۵ کیلومتر این محور تاکنون بالغ بر ۸ میلیارد تومان میباشد که برای تکمیل آن به  اعتباری بالغ بر ۱۰  میلیارد تومان نیاز است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان  در خصوص  محور کوهدشت – خرم‌آباد ،خاطر نشان کرد: این مسیر ۸۷ کیلومتر دارد که تاکنون  ۶۵.۵ کیلومتر آن  به بهره‌برداری رسیده و تا دهه فجر ۸.۵ کیلومتر دیگر آن به بهره برداری خواهد رسید و ۱۳ کیلومتر دیگر آن با سرعت قابل قبولی در حال انجام است.

او اعتبار هزینه شده برای ۸.۵ کیلومتر قابل افتتاح محور کوهدشت – خرم‌آباد را بالغ بر۲۸ میلیارد تومان اعلام کرد و  یادآورشد: برای تکمیل کل محور اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز می‌باشد.

کرم‌الهی با اشاره به آخرین وضعیت چهارخطه  ازنا شازند،گفت: قسمتی از این پروژه در حوزه لرستان و ۳۴.۴ کیلومتر است که تاکنون ۱۱.۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۷.۵  کیلومتر آن در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

او بیان کرد: ۱۵.۷ کیلومتر از محور ازنا شازند در حال ساخت می‌باشد که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست  راه و شهرسازی لرستان تاکیدکرد: اعتبار هزینه شده برای این چهار خطه تاکنون  ۵۰ میلیارد تومان می‌باشد و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل آن ۹۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما