شناسهٔ خبر: 45193659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرماندار آوج:

حفظ محیط زیست نیازمند فرهنگسازی است

فرماندار شهرستان آوج گفت: حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی باید در سطح جامعه فرهنگسازی شود تا این میراث ارزشمند به نسل آینده به درستی منتقل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نصرت اله علیرضایی در بازدید از اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان آوج اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست و پاسداری از طبیعت، یک وظیفه عام و همگانی است و این موضوع باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

فرماندار آوج افزود: در ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال گذشته، بشریت در راستای دستیابی به توسعه و پیشرفت به طبیعت و محیط‌زیست همواره یک نگاه ابزاری و انتفاعی داشته است اما در ۵۰ تا ۶۰ سال اخیر این نگاه افراطی، تعدیل شده است.

علیرضایی ادامه داد: امروزه بشریت به این نتیجه رسیده که آرامش و آسایش، رفاه و کسب رضایت باطن در سایه حفظ محیط زیست و آشتی کردن با طبیعت ،دست یافتنی است

وی با اشاره به ضرورت ایجاد منطقه حفاظت شده در شهرستان آوج خاطر نشان کرد: در این خصوص لازم است ضمن تهیه طرح توجیهی،پیگیری های لازم از طریق حفاظت محیط زیست استان و کشور صورت بگیرد تا از گونه های مختلف جانوری در شهرستان بعنوان یک سرمایه ملی برای نسل های بعدی حراست شود.

این مسئول در پایان بر برنامه ریزی برای پاکسازی طبیعت  از پسماندهای شهری و روستایی با همکاری و مشارکت دهیاران، جوانان و سازمان های مردم نهاد تاکید کرد.

نظر شما