شناسهٔ خبر: 45193483 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در ایلام: مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در 23 استان افتتاح می شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیمه اول بهمن ماه امسال در 23 استان کشور افتتاح می شود.
بهگزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، فاطمه رضوانمدنی در نشست بررسی و برنامه ریزی ایجاد مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان ایلامافزود: راه اندازی این مراکز از سال 98 در دستور کار بهزیستی قرار گرفته وتاکنون در 6 استان کشور افتتاح شده است.
ویادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته با احتساب این مراکز جدید ، کل مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادانکشور به 29 مرکز افزایش خواهد یافت.
معاونسازمان بهزیستی کشور در خصوص فعالیت این مراکز گفت: طول درمان فرد معتاد در اینمراکز به مدت یکسال بوده و افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی،پزشکی، آموزش های شغلی و غیره قرار خواهند گرفت.
رضوانمدنی با ذکر اینکه در کنار درمان این افراد خانواده های آنان نیز آموزش های لازمرا کسب می کنند، افزود: آموزش های ارایه شده به معتادان و خانواده های آنان در اینمراکز تا یکسال خواهد بود.
ویاضافه کرد: همچنین در صورت اشتغال بهبودیافتگان به هریک از این افراد 500میلیون ریال تسهیلات و یا در صورتی که فردی به عنوان کارفرما زمینه اشتغال 40نفر از این افراد را فراهم کند، 20 میلیارد ریال تسهیلات با بهره چهاردرصد پرداخت می شود.
افزایش 40 درصدی موفقیت بهبودیافتگان با ایجاد مراکز جامع درمان معتادان
معاونتوسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانیمعتادان را به عنوان یکی از مراکز جدید بهزیستی که نقش مهمی در تاثیرگذاری عدمبازگشت معتادان به مصرف مواد را دارندف مهم دانست.
رضوانمدنی اظهار کرد: طی بررسی مطالعات و اقدامات 20 سال اخیر در بهزیستیکشور این مساله مورد تاکید قرار گرفت که راهکاری برای افزایش درصد بهبودی وپیشگیری از شکست درمان بکارگیری شود که در این زمینه ایجاد مراکز جامع درمان وبازتوانی معتادان در دستور کار قرار گرفت.
وییادآور شد: درمان معتادان در گذشته بدون توجه به نوع مصرف فرد و علت اعتیاد بابهره گیری از یک شیوه درمانی انجام می شد که درصد موفقیت آن بین پنج تا 10درصد بود.
وی تصریح کرد: این در حالی است که با ایجاد این مراکز و درمان تخصصی تر فرد معتاد باتوجه به ماده مصرفی آنها و همکاری خانواده، پزشک، روانشناس، مددکار و مدیر مرکزدرصد موفقیت بهبودی به 40 درصد افزایش خواهد یافت.

نظر شما