شناسهٔ خبر: 45193457 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در ایلام: مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ۲۳ استان افتتاح می شود | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیمه اول بهمن ماه امسال در ۲۳ استان کشور افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، فاطمه رضوان مدنی در نشست بررسی و برنامه ریزی ایجاد مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان ایلام افزود: راه اندازی این مراکز از سال ۹۸ در دستور کار بهزیستی قرار گرفته و تاکنون در ۶ استان کشور افتتاح شده است .

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته با احتساب این مراکز جدید  ، کل مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان کشور به ۲۹ مرکز افزایش خواهد یافت .

معاون سازمان بهزیستی کشور در خصوص فعالیت این مراکز گفت: طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یکسال بوده و افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش های شغلی و غیره قرار خواهند گرفت .

رضوان مدنی با ذکر اینکه در کنار درمان این افراد خانواده های آنان نیز آموزش های لازم را کسب می کنند، افزود: آموزش های ارایه شده به معتادان و خانواده های آنان در این مراکز تا یکسال خواهد بود .

وی اضافه کرد: همچنین در صورت اشتغال بهبودیافتگان به هریک از این افراد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یا در صورتی که فردی به عنوان کارفرما زمینه اشتغال ۴۰ نفر از این افراد را فراهم کند، ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره چهار درصد پرداخت می شود .

  افزایش ۴۰ درصدی موفقیت بهبودیافتگان با ایجاد مراکز جامع درمان معتادان

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان را به عنوان یکی از مراکز جدید بهزیستی که نقش مهمی در تاثیرگذاری عدم بازگشت معتادان به مصرف مواد را دارندف مهم دانست .

رضوان مدنی اظهار کرد: طی بررسی مطالعات و اقدامات ۲۰ سال اخیر در بهزیستی کشور این مساله مورد تاکید قرار گرفت که راهکاری برای افزایش درصد بهبودی و پیشگیری از شکست درمان بکارگیری شود که در این زمینه ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در دستور کار قرار گرفت .

وی یادآور شد: درمان معتادان در گذشته بدون توجه به نوع مصرف فرد و علت اعتیاد با بهره گیری از یک شیوه درمانی انجام می شد که درصد موفقیت آن بین پنج تا ۱۰ درصد بود .

وی تصریح کرد: این در حالی است که با ایجاد این مراکز و درمان تخصصی تر فرد معتاد با توجه به ماده مصرفی آنها و همکاری خانواده، پزشک، روانشناس، مددکار و مدیر مرکز درصد موفقیت بهبودی به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت .

نظر شما