شناسهٔ خبر: 45193381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رونمایی از داروی ضد کرونا در قزوین

محققان پارک علم و فناوری استان قزوین، دارویی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تولید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، داروی آیوِر مِکتین، پس از انجام کارآزمایی‌های بالینی در بیمارستان‌های قزوین و خوزستان حالا به مرحله تولید انبوه رسیده است.

با شناسایی کووید ۱۹ در کشورمان محققان پارک علم و فناوری استان قزوین دست به کار شدند و توانستند داروی آیوِر مِکتین را تولید کنند. این دارو با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به مرحله کارآزمایی بالینی رسیده است.

این دارو در ۵ بیمارستان استان‌های قزوین و خوزستان بر روی بیماران مبتلا به کرونا آزمایش شد.

مقدمات تولید این دارو در شرکت البرز دارو فراهم شده است و ۵۵۰ نیروی این شرکت برای تولید انبوه این دارو تلاش می‌کنند.

در طول شبانه روز یک میلیون عدد قرص آیوِر مِکتین توسط کارکنان شرکت داروسازی البرز دارو تولید خواهد شد و این شرکت آمادگی تولید ۲۰۰ میلیون عدد قرص را دارد.
از این دارو به صورت ویدیو کنفرانس رونمایی شد.

تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا تا سه ماه آینده

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در مراسم رونمایی از دارو‌های کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان در شهر‌های ساوه و قزوین برگزار شد، گفت: طرفداری از حقوق بشر و دانش، دو شعار دشمنان است، در حالی که آن‌ها هم مردم را می‌کشند و هم دانشمندان کشورمان را ترور و تحریم می‌کنند.

وی افزود: دشمنی اصلی آن‌ها با مردم و خط مقم جبهه مقاومت است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، تلاش‌های دشمنان را مزبوحانه دانست و گفت: در همه زمینه‌ها تمام مردم و مسئولان تلاش خواهند کرد تا در مقابل دشمنان بایستند.

مخبر با بیان اینکه مردم باید مطمئن باشند که ما واکسن کرونا را تولید خواهیم کرد و جلوتر از همه کشور‌ها در این زمینه موفق خواهیم شد، تصریح کرد: واکسن ایرانی کرونا تا کنون هیچ عارضه‌ای در بر نداشته است.

وی افزود: در زمینه تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا، ظرف سه ماه آینده به تولید ١٤میلیون دوز در ماه خواهیم رسید و خودکفا خواهیم شد.

طنین اقتدار جمهوری اسلامی ایران در زمینه درمان بیماری کرونا

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با تولید قرص ایور مکتین، طنین اقتدار جمهوری اسلامی ایران در زمینه درمان بیماری کرونا در جهان دمیده شد.

وی افزود: با این حرکت جهادی و علمی صورت گرفته توسط جوانان دانشمند ایرانی، جانی دوباره گرفتیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چرخه تولید داروی ایرانی ضد کرونا با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به حرکت درآمده است.

انتهای پیام/

نظر شما