شناسهٔ خبر: 45193344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰ میلیارد تومان وام اشتغال فناوری به لرستان اختصاص یافت

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به حوزه فاوا ( فناوری اطلاعات و ارتباطات) این استان اختصاص داده شد که از طریق پست بانک به متقاضیان پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، شهاب حیدری روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه وام وجوه اداره شده افزود: این تسهیلات از محل منابع داخلی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت وجوه اداره شده برای حمایت از تحقیقات طرح‌های توسعه اشتغال آفرینی یا صادرات کالا و خدمات، اختصاص داده شده است که در چارچوب مصوبات نامه هیات وزیران، از طریق مجموعه پست‌بانک به بخش‌های خصوصی و تعاونی پرداخت می‌شود.

حیدری ادامه داد: وزارت ارتباطات و پارک علم و فناوری از توسعه کسب‌ و کارهای نوین در بستر فناوری اطلاعات که از رویکردهای اصلی برای اشتغال‌زایی جوانان است، به صورت جدی حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از اطلاع‌رسانی و دریافت تقاضاها در حوزه‌های توسعه اپلیکیشن ( نرم افزار)، بازی‌های موبایلی، کسب‌وکارهای نوپا، ایجاد و توسعه شتاب دهنده‌های سازمانی، باید طرح‌های مربوطه را بر اساس ضوابط کلی پذیرش کرد و با استفاده از دستورالعمل‌ تسهیلات اختصاص یافته، اقدامات لازم را در خصوص پشتیبانی از آن‌ها انجام داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تاکید کرد: می توان از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا به‌عنوان ابزار تجاری مدرن در جامعه امروزی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد چراکه طبق شرایط کنونی، طرح‌ریزی برای توسعه اقتصاد دیجیتال از ضروریات و راهکاری مناسب برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.

حیدری گفت: این اداره کل با تامین منابع مالی از طریق پرداخت تسهیلات به فعالان این حوزه و حمایت از فعالان گیم( بازی رایانه ای) و انیمیشن (پویانمایی) در قالب طرح‌های فناورانه و نوآفرین، اقدامات قابل توجهی برای حمایت از استارتاپ ها و طرح‌های نوپا و دانش‌بنیان انجام داده است.

وی ادامه داد: در این زمینه می‌توان به فعالیت بیش از یک هزار و ۱۰۰ کسب‌وکار اینترنتی در استان اشاره کرد که حدود نیمی از آن‌ها دارای نشان اعتبار هستند.

نظر شما