شناسهٔ خبر: 45193283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۷ درصد دانش‌آموزان کردستانی عضو شبکه شاد هستند

 سنندج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: هم‌اکنون ۸۷ درصد دانش‌آموزان استان عضو شبکه شاد بوده و از برنامه‌های آموزشی این شبکه استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رشید قربانی روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان که با رویکرد هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش و بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس بویژه مدارس شهری، شبکه آموزشی شاد راه‌اندازی شد که هر چند در ابتدا استفاده از این شبکه با مشکلاتی مواجه بود اما هم‌اکنون از قابلیت‌های زیادی برخوردار بوده و دانش‌آموزان روند آموزشی خود را از این طریق پیش می‌برند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۸۷ درصد دانش‌آموزان استان عضو شبکه شاد هستند، گفت: از ۱۳ درصد باقی مانده نیز حدود ۱۱ درصد دانش‌آموزان مناطق روستایی کم جمعیت بوده و حضوری آموزش می‌بینند و روند آموزشی ۲ درصد نیز از طریق تلویزیون و بسته‌های آموزشی تحولی پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: به همت خیرین و بخش‌های مختلف دولتی تعدادی تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند خریداری شد که این مقدار تنها جوابگوی نیاز ۱۰ درصد دانش‌آموزان نیازمند است و انتظار می‌رود این مهم مورد توجه مسوولان باشد.

قربانی به هفته شوراهای آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: شوراهای آموزش و پرورش استان در چند سال اخیر با پیشرفت‌های قابل توجهی روبرو شده و به پیشبرد برنامه‌های آموزش و پرورش استان کمک کرده‌اند.

وی بر تشکیل جلسات شوراهای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق مختلف تاکید کرد و افزود: از فرمانداران انتظار می‌رود به مصوبات شوراها توجه کرده تا از طریق آن بتوان بخشی از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش رفع کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در راستای برنامه ششم توسعه گام‌های موثری برداشته و افتخارات زیادی در بخش‌های مختلف کسب کرده است.

مهدی نامدار افزود: اولین افتخاری که نصیب استان بوده در بخش پرورشی است و این استان موفق به کسب رتبه عالی و شایسته تقدیر در ارزیابی معاونت سوادآموزی شده است.

وی ارتقای جایگاه تربیت بدنی از رتبه ۲۸ در سال ۹۲ به رتبه ۶ کشوری در سال گذشته را از دیگر افتخارات استان اعلام و اضافه کرد: کسب عنوان برتر کشوری شورای آموزش و پرورش استان در حوزه برنامه‌ریزی و سیاست گذاری از دیگر افتخارات  و دستاوردهای استان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: ارتقای پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی استان به میزان ۹۳ درصد و قرارگیری در بین پنج استان برار، کشور، ارتقای پوشش تحصیلی دختران در دوره‌هاب مختلف تحصیلی از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش استان است‌.

وی افزایش سهم دانش‌آموران فنی و حرفه‌ای و کاردانش در پایه دهم به ۳۷.۲ درصد، افزایش گرایش به رشته ریاضی و علوم انسانی، ارتقای رتبه استان در درصد قبولی کنکور و راهیابی ۹۷ نفر به مرحله نهایی المپیادهای علمی را از دیگر دستاوردها اعلام کرد.

در ادامه این نشست  فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش تعدادی از شهرستانهای استان به بیان  اقدامات و دستاوردهای آموزشی شهرستان خود و مشکلات موجود پرداختند.

 استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

نظر شما