شناسهٔ خبر: 45193211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه زنجان:

پیشبرد برنامه‌ها در سایه تعامل و بدون توجه به جناح بندی‌ها محقق می‌شود

زنجان - ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت: اقدامات و برنامه‌های هدف گذاری شده در سایه تعامل پیش می‌رود و این مهم وقتی محقق می‌شود که بدون توجه به خط کشی و جناح بندی ها باشد و همه متولیان به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به مقوله مهم پژوهش در کشور و این استان افزود: در حوزه پژوهش وضعیت خوبی نداریم و بهترین فرصت برای آموزش دادن پژوهش به دانش آموزان ۲ سال آخر تحصیلی آنها است.

وی اظهار داشت: در این راستا باید تدبیری اندیشیده شود، اگر در هر منطقه ای استاد مورد نظر وجود ندارد، با برگزاری دوره های ۲ روزه در قالب کارگاه ها می توان این کار مهم را انجام دادکه این موضوع حاکی از اهمیت پژوهش است.

امام جمعه زنجان در ادامه ارتقای رتبه کنکور استان زنجان از ۲۴ به ۱۶ خوب عنوان کرد و گفت: این استان با توجه به ظرفیت های بالا می تواند به رتبه ۱۲ کشوری نیز برسد که برای تحقق این هدف گذاری مهم باید به دانش آموزان مناطق محروم توجه ویژه ای شود.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان مناطق محروم در مقایسه با دانش آموزان دیگر به دلیل نبود امکانات کافی موفقیت کسب می کنند، اظهار داشت: تامین همه امکانات مورد نیاز از سوی خانواده برای رفاه دانش آموزان لزوما به معنای کسب موفقیت نیست، بلکه اغلب موفقیت ها به دانش آموزان محروم تعلق دارد.

حجت الاسلام خاتمی گفت:طبق گزارش های رسیده، معلمان در مناطق محروم پا به پای دانش آموزان مشغول تدریس و ارائه آموزش هستند که نسبت به شناسایی  و تقدیر آنان اقدام شود، اما در نقطه مقابل متاسفانه تعدادی از معلمان دیگر در مدارس مناطق محروم  هستند که فقط برای بستن دهان کد خدا کار کرده اند، یعنی اینکه  می گویند طبق ضابطه کار می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به پویش جمع آوری تبلت برای دانش آموزان فاقد این نوع وسیله گفت: تا کنون اقدامات انجام گرفته در این خصوص مناسب  بوده، اما باید برای تحقق این کار مهم گام های بیشتری برداشت که تلاش می شود از تربیون نماز جمعه نیز موضوع برای مشارکت عموم، اطلاع رسانی  شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت تعلیم و تربیت بر هیچ فردی پوشیده نیست، اضافه کرد: دانش آموزان امانتی در دستان معلمان هستند، نه امانت یک خانواده، امانت نسل هستند چراکه  آینده بوسیله آنان مدیریت می شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تلاش مسوولان به ویژه مدیریت عالی استان به کسب موفقیت های مختلف در استان به ویژه حوزه آموزش و پرورش منتهی شده است، ادامه داد: این استان در بحث ویروس کرونا در ۲ مورد به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شد.

وی همچنین و از اقدامات فرمانداران ایجرود و طارم در کمک های و پویش های مردمی به ویژه جمع آموزی تبلت مورد نیاز دانش آموزان هدف قدردانی کرد.

نظر شما