شناسهٔ خبر: 45193118 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بررسی هفته یازدهم لیگ برتر؛

خط‌ونشان سرخابی‌ها برای لیگ/ توقف ژنرال و شگفتی‌های نفتی

سرخابی‌های پایتخت با پیروزی مقابل 2 تیم مدعی برای لیگ برتری‌ها خط‌ونشان کشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال با پیروزی سرخابی ها همراه شد. استقلال و پرسپولیس که هفته گذشته دربی را برگزار کرده و امتیازات آن را تقسیم کرده بودند، دیدارهای حساسی را در هفته یازدهم پیش رو داشتند. استقلال در تبریز میهمان تراکتورسازی بود و پرسپولیس در تهران از فولاد پذیرایی کرد که در نهایت هم سرخابی ها 2 برد شیرین را مقابل رقبای مدعی خود به دست آوردند. در دیگر بازی مهم هفته هم سپاهان مقابل پیکان به برتری رسید و صنعت نفت با پیروزی مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد اما بعد از برد استقلال به رده دوم سقوط کرد.

مس رفسنجان یک- ماشین‌سازی تبریز صفر؛ ادامه تیره‌روزی های ماشینی‌ها

مس رفسنجان در این هفته مقابل ماشین سازی قعرنشین به برتری رسید تا به نتایج خوبش ادامه دهد. این تیم که هفته پیش فولاد را در اهواز متوقف کرده بود این هفته در کرمان میزبان ماشین سازی بود و با برد مقابل این تیم در جدول صعود کرد. ماشین سازی هم در ادامه نتایج ضعیفش شکست دیگری خورد تا همچنان با ذوب آهن برای قعرنشینی رقابت کند.

نساجی مازندران صفر- صنعت نفت آبادان یک؛ شگفتی‌های نفتی

شاگردان پورموسوی در ادامه شگفتی سازی های خود باز هم به صدر جدول رسیدند. این تیم در خانه نساجی میهمان بود که توانست با یک گل رقیب خود را شکست دهد و موقتا به صدر جدول برسد. نساجی هم در ادامه ناکامی ها و شکست هایش در این بازی خانگی باخت تا سرمربی اش تغییر کند. تاوان باخت نساجی به صنعت نفت اخراج فاضلی و انتخاب مجید جلالی به جای او بود.

نفت مسجدسلیمان یک-شهرخودرو مشهد یک؛ حسرت رحمتی برای تک رقمی شدن

شهرخودرو پس از چهار هفته ناکامی در کسب برد موفق شد هفته گذشته با یک گل سایپا را شکست داده و با 12 امتیاز در رده نهم قرار بگیرد. این تیم در هفته یازدهم میهمان نفت مسجد سلیمان بود و می توانست با شکست دادن این تیم به وضعیت خود در جدول رده بندی سر و سامان ببخشد. شاگردان سید مهدی رحمتی این فرصت را داشتند که با شکست دادن صنعت نفت و کسب اولین برد متوالی خود در لیگ بیستم، تا رده هفتم جدول رده بندی صعود کرده و جایگاه خود را بعد از مدت ها تک رقمی کنند. این اتفاق اما رخ نداد و این تیم میزبان بود که موفق به کسب برد شد. با وجود این شکست باز هم مدیریت باشگاه شهرخودرو از مهدی رحمتی حمایت کردند. شاگردان مجتبی حسینی هم با این پیروزی به رده نهم جدول رسیدند.

سپاهان اصفهان 2-پیکان تهران یک؛ باز هم سجاد!

این بازی برای هر 2 تیم اهمیت زیادی داشت. پیش از این دیدار پیکان و سپاهان 16 امتیازی بودند اما شاگردان محرم نویدکیا در ادامه روند رو به رشد خود توانستند پیکان را هم شکست دهند و 3 امتیاز ارزشمند به دست بیاورند و به رده سوم برسند. سجاد شهباززاده هم در ادامه گلزنی هایش برای سپاهان گل پیروزی بخش سپاهان را به ثمر رساند تا با 9 گل در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. سپاهان با این پیروزی رسما وارد جمع مدعیان شد.

سایپا تهران 2- ذوب‌آهن اصفهان یک؛ رحمان در بحران

سایپا که تا پیش از بازی با ذوب آهن 70 درصد بازی هایش مساوی شده بود در این هفته توانست ذوب آهن بحران زده را شکست دهد. تیم رحمان رضایی با شکست مقابل سایپا با 7 امتیاز در رده پانزدهم جدول باقی ماند تا اوضاعش بیشتر از قبل بحرانی شود. پیش از این دیدار هم باشگاه ذوب آهن در اقدامی عجیب به رضایی اولتیماتوم داد که این اتفاق باعث عصبانیت این سرمربی جوان شد و با مدیران باشگاه ذوب آهن از جمله کربکندی وارد درگیری لفظی شد. رضایی هنوز برکنار نشده ولی این احتمال می رود که به زودی شاهد جدایی او از ذوب آهن باشیم.

آلومینیوم اراک صفر-گل‌گهر سیرجان صفر؛ استپ قلعه‌نویی

2 تیمی که در 2 هفته اخیر لیگ مقابل استقلال شکست خوردند در هفته یازدهم به مصاف هم رفتند. آلومینیوم و گل گهر تیم هایی بودند که استقلال در هفته های گذشته آنها را شکست داده بود و جدال شان نتیجه ای جز تساوی بدون گل نداشت. تیم امیر قلعه نویی که لیگ را طوفانی شروع کرده بود چند هفته ای می شود که طلسم شده و نتوانسته بردی به دست بیاورد. گل گهر که تا چند هفته پیش صدرنشین بود الان در رده ششم لیگ قرار دارد.

تراکتورسازی یک-استقلال تهران 3؛ کابوسی به نام دیاباته

استقلال بعد از تساوی در دربی به تبریز رفت. شاگردان محمود فکری که در ثانیه های آخر دربی 94 از شکست گریخته بودند میهمان شاگردان مسعود شجاعی بودند. استقلال در این دیدار با ترکیبی هجومی به میدان رفت و دیاباته را هم از ابتدا در ترکیب داشت. دیاباته که در لیگ بیستم هنوز گلی برای استقلال به ثمر نرسانده بود مثل سال گذشته گلزنی را از بازی با تراکتور آغاز کرد و 2 بار دروازه محمدرضا اخباری را باز کرد تا در کنار قایدی گلزنان این بازی لقب بگیرند. استقلال با این برد ارزشمند مقابل تراکتورسازی دوباره به صدر جدول رسید.

پرسپولیس تهران 2-فولاد خوزستان یک؛ طلسم نکونام شکسته نشد

پرسپولیس هم که مثل استقلال از دربی بازگشته بود، باید مقابل فولاد نکونام قرار گرفت. قرمزهای پایتخت توانستند در این دیدار پرحاشیه که بحث های داوری زیادی داشت فولاد را شکست دهند. پرسپولیس بعد از چهار تساوی متوالی در لیگ بالاخره طعم برد را چشید. همچنین جواد نکونام باز هم مقابل پرسپولیس ناکام ماند تا کماکان در حسرت شکست قرمزهای تهران باشد. 4

بیشتر بخوانید:

نظر شما