شناسهٔ خبر: 45192961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

برجام مُرد/ مجلس انقلابی بوی گند برجام را با قانون انقلابی دفع ‌کرد / آقای ظریف آمریکای تماشایی را تماشا کنید

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: برجام مُرد و این مجلس انقلابی بوی گند او را که مردم را آزار داده بود، با قانون انقلابی دفع ‌کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در تشریح سؤال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه «چرا سه هفته بعد از شهادت سردار سلیمانی کد مذاکره با آمریکا را می دهید؟» گفت: در سالروز صدور پیام الهی امام در یازدهم دی سال 67 خطاب به صدر هیئت رئیسه اتحادیه جماهیر شوروی هستیم؛ در اولین روز سال میلادی 1982 امام سفرایی را به کاخ مسکو فرستاد و در آن نامه الهی خود، خبر از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی و خبر از فروپاشی ایالات متحده آمریکا را هم دادند.

 

او ادامه داد: امروز یکی از روزهای تاریخی در مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان ملت شاهد فروپاشی آمریکا هستند و کاخ ستم آمریکا همین لحظه زیر چکمه‌های دژخیمان آمریکایی است. رهبر معظم انقلاب هم در آغاز امروز مجلس دهم فرمودند که از من سوال کردند بین ترامپ و کلینتون کدام بهتر است که رأی بیاورند؟ مثل امروز ترامپ و بایدن ایشان جواب دادند با هر دو موافقم، زیرا هر کدامشان رأی آورد، آمریکا را تا 4 سال آینده به زمین می زنند و نابود می‌کنند. اینها وعده‌های الهی در حال تحقق است و اسلام عزیز و آثار نورانی اش جهان را در بر خواهد گرفت.

 

کریمی قدوسی تصریح کرد: آقای ظریف! آمریکای تماشایی را تماشا کنید؛ این همان آمریکایی است که شما آغازین روزهای مذاکره فرمودید با یک بمبش می‌تواند ایران را از پای دربیاورد. امروز نظاره‌گر باشید که چه اتفاقی می‌افتد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: شما اعلام کردید ما همچنان آماده مذاکره با آمریکا هستیم و یک هفته قبل از شهادت سلیمانی هم با افسر رژیم صهیونیستی در دبی که عکسش پخش شده، ملاقات داشتید. این شهادت زیرساخت‌هایی را فراهم کرد که آن توافق جامعی با نماد برجام بود؛ همان برجامی که چند روز قبل خطاب به اروپایی‌ها اعلام کردید ایران برجام را زنده نگه داشته است.

 

او گفت: در تاریخ نقل است یکی از علمای بنی‌العباس همسری داشت که خیلی او را دوست می‌داشت و اتفاقاً آن همسر مُرد. آن حاکم آنقدر دلبسته بود که دستور داد دفنش نکنند. اما پس از چند روز مردم شهر هم شکایت کردند که آقای خلیفه بوی گند میت شهر را آزرده کرده است و او را دفن کنید. این داستان برجام و آقای روحانی و شماست. برجام مُرد و این مجلس انقلابی از بوی گند او که مردم را آزار داده بود، با آن قانون انقلابی دفع ‌کرد. خواهش می کنم تکرار نکنید.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: جمعه بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، ولی امر مسلمین خطبه‌های تاریخی نماز جمعه را خواندند و در آن، خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، تروریست های فرودگاه بغداد هستند.

 

وی اظهار کرد: حاج قاسم زمانی شهید شد که رئیس جمهور زمان ملاقات با وزیر امور خارجه فرانسه پذیرفت که درباره کاهش برد موشک‌ها مذاکره کند و این موضوع را به صورت تلفنی به شما اعلام کرد و شما هم عراقچی را به فرانسه فرستادید و در آنجا معاون راهبردی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد برد 1500 و 2500 کیلومتر موشک را قبول نداریم و باید آن را به 600 کیلومتر کاهش دهید و بعد این شخص با حضور در تهران اعلام کرد که حتی این 600 کیلومتر را هم قبول ندارد و باید برد موشک‌ها به زیر 300 کیلومتر برسد.

 

کریمی قدوسی اظهار کرد: سردار سلیمانی زمانی به شهادت رسید که ارزش پول ملی با دستور آقای روحانی به سیف رئیس پیشین بانک مرکزی برای خارج ساختن 36.1 میلیارد دلار و 80 تن طلا از طریق باند سلیمانیه در تهران و خارج ساختن آن‌ها از کشور برای فروپاشی اقتصاد شکل گرفت و مردم را ضعیف کردید.

 

او خطاب به وزیر امور خارجه، گفت: زمانی سردار سلیمانی به شهادت رسید که دیپلمات انقلابی تراز انقلاب سردار سلیمانی رفت در کاخ مسکو و پوتین را مجاب کرد تا یک قدرت جهانی را در سوریه در مقابل یک قدرت جهانی دیگر قرار دهد، به این می‌گویند یک دیپلمات انقلابی که در مکتب امام راحل (ره) تحصیل کرده و نه دیپلماتی که در مکتب مادلین آلبرایت درس گرفته است و در همان زمان شما پیشنهاد برجام 2 و 3 را در قالب طرح 6 به اضافه یک را دادید.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: زمانی سردار سلیمانی به شهادت رسید که در نقطه عطف پیروزی جریان مقاومت که ورود بشار اسد به تهران و ملاقات وی با رهبر معظم انقلاب بود که رهبری به وی لقب قهرمان عرب را داد و شما همان روز استعفا کردید و موجی را در کشور و دنیا به راه انداختید و دیروز هم در مصاحبه با یک رسانه زنجیره‌ای آمریکا اعلام کردید اگر استعفا نمی‌کردم دنیا به من می‌گفت که شما یک وزیر امور خارجه بی عرضه هستید، این لطمه بزرگ شما بود.

 

وی گفت: زمانی قهرمان ملی ما به شهادت رسید که ظریف و آقای روحانی با ریشه مذاکره با دشمن موازنه اقتدار، عزت را نسبت به دشمن تبدیل به موازنه ترس، تسلیم و ذلت و سازش و مذاکره کردید یعنی ملت و جریان انقلابی را از اوج با یک مهندسی با پشتوانه پیچیده به ذیل کشاندید.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان بیان کرد: زمانی جریان مقاومت به شهادت رسید که آقای روحانی بدون اتخاذ کوچکترین تدبیر در آبان 97 در بحث بنزین کشور را وارد یک آشوب کرد و در نتیجه این موضوع 5 نفر یعنی ترامپ، پمپئو، فرمانده سنتکام، رئیس سازمان سیا و وزیر دفاع در واشنگتن پشت میز نشسته و با توجه به این مسائل 271 شخصیت جدید تحریم شده و 259 نهاد جدید تحریم شده و 33 هواپیما و 11 کشتی انجام دادند.

 

کریمی قدوسی تصریح کرد: آن‌ها خیال کردند که اگر امروز قهرمان ملی را بزنند و ترور کنند دیگر ملت ایران پشتوانه خود را از نظام گرفته اند بنابراین ترور سردار را کلید زدند و این هم از همان اشتباهات نظام سلطه بود که دست به این ترور زد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصویری در سایت مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا، تاکید کرد: در این تصویر 5 صندلی دور یک میز قرار دارد که ترامپ، جانسون، مکرون و مرکل که در پشت آن نشسته و یک صندلی خالی هم وجود دارد و این صندلی، صندلی آقای روحانی است و در مقابل این صندلی خالی متن برجام وجود دارد و خودنویسی در کنار آن قرار گرفته و این خودنویس یعنی امضای شما بر روی سند ذلت زمینه سازی ترور حاج قاسم سلیمانی را فراهم کرد بنابراین یکی از جنتلمن‌های پشت میز مذاکره آقای روحانی و ظریف است.

 

وی بیان کرد: مردم این مجلس انقلابی را انتخاب کردند که از دل آتش، خون و فتنه که آخرینش همین فتنه بورس بود که آقای قالیباف در نطق پیش از دستور خود به حق به آن اشاره کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

 

نظر شما