شناسهٔ خبر: 45192895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱۵ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان لرستانی توزیع شد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ۱۱۵ هزار حلقه لاستیک از پانزدهم تیرماه امسال تاکنون بین رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی این استان توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا میثم قدمی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: اکنون در توزیع لاستیک با محدودیت همراه هستیم بنابراین لاستیک های تخصیص یافته، بین رانندگانی که از شرایط ویژه تری برخوردار هستند توزیع می شود.

وی گفت: شرایط جاده‌ای، توپوگرافی لرستان و حمل اضافه تناژ توسط خودرو، عامل مهم فرسودگی لاستیک خودروهای باری است.

وی همچنین ادامه ‌داد: امسال با وجود مشکلات و محدودیت های شیوع کرونا، اما عملکرد و تلاش فعالان حوزه حمل و نقل، شرکت ها، انجمن ها، صنوف و رانندگان در لرستان قابل قبول بوده است.

قدمی تصریح کرد: بیش از ۱۳ هزار نفر از فعالان حمل و نقل عمومی استان برای دریافت تسهیلات کمک معیشتی کرونا ثبت نام کرده‌اند که اقدامات لازم جهت پیگیری و بهره مندی واجدین شرایط، صورت می‌گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: به روزرسانی ناوگان ملکی شرکت‌های کالا، تلاش مستمر در تحلیل تصادفات و کاهش تلفات جاده ای، اجرای طرح های آموزشی کاربران آسیب پذیر و ایمن سازی مدارس حاشیه راه، ساماندهی ناوگان وانت بار، برقراری گشت های نظارتی یکپارچه در سطح استان و تشدید نظارت های کارشناسی و تخصصی از اقدامات مهم انجام شده در این اداره کل است.

قدمی با اشاره به اینکه ۹۳ شرکت حمل و نقل باری و ۸۸ شرکت حمل و نقل مسافری در لرستان فعال است، گفت: از مجموع ۹ هزار و ۱۶ دستگاه ناوگان باری استان، متوسط عمر ۲ هزار و ۱۴۵ دستگاه بالاتر از سن فرسودگی است.

وی تعداد ناوگان مسافربری لرستان را یکهزار و ۱۹۴ دستگاه برشمرد و افزود: عمر فرسودگی در ناوگان باری ۲۵ سال می‌باشد که سن ۲۳ درصد ناوگان استان بیش از متوسط فرسودگی ناوگان کشور است.

وی اظهار داشت: میانگین عمر اتوبوس‌های مسافربری نیز ۱۵ سال است که اکنون این رقم در کشور به ۸.۱ سال رسیده و در لرستان به متوسط هشت سال کاهش یافته است و در این حوزه وضعیت مناسبی داریم.

وی میانگین عمر مینی بوس را ۲۵ سال برشمرد و گفت: این میزان در لرستان و کشور به ترتیب ۳۱.۹ ‍و ۳۱.۵ سال است و در حالیکه میانگین عمر خودروهای سواری ۱۰ سال می باشد این رقم در کشور و لرستان ۱۲.۲ سال است.

طول راه‌های لرستان بیش از هشت هزار کیلومتر است.

نظر شما