شناسهٔ خبر: 45192875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان: درهای نمایشگاه مجازی کتاب فردا به‌روی علاقمندان گشوده می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: نمایشگاه مجازی کتاب از یکم بهمن ماه آغاز شده و تا ۶ بهمن نیز دایر خواهد بود و در این نمایشگاه، کتاب‌های منتشر شده از سال ۱۳۹۲ تاکنون عرضه شده و سفارش و خرید کتاب به صورت ۲۴ ساعته قابل انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، احمد رضا احسانی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اعلام اینکه نمایشگاه مجازی کتاب از یکم بهمن ماه آغاز شده و تا 6 بهمن  نیز دایر خواهد بود اظهار داشت: امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی وجود نداشت به همین دلیل خانه کتاب و ادبیات ایران بنا به درخواست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به طراحی و راه اندازی «نمایشگاه مجازی کتاب» کرد.

وی با بیان اینکه در این سامانه فرآیند جستجو، مشاهده، خرید و ارسال کتاب و دسترسی ناشران به پنل کاربری خود تعریف شده است، افزود: در این نمایشگاه، کتاب‌های منتشر شده از سال 1392 تاکنون عرضه شده و سفارش و خرید کتاب به صورت 24 ساعته قابل انجام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تأکید بر اینکه کتاب‌های عرضه شده در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با تخفیف 20 درصدی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سامانه بن خرید کتاب با نشانی bon.tibf.ir برای ثبت درخواست یارانه خرید کتاب توسط متقاضیان و مشمولان طراحی شده و ارائه بن کتاب به صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص می‌یابد، لذا برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست.

وی سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب 200 هزار تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ 60 درصد، معادل 120 هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب است و 40 درصد، معادل 80 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

احسانی افزود: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی هم 400 هزار تومان است که از این مبلغ 50 درصد، معادل 200 هزار تومان  سهم عضو هیئت علمی و 50 درصد، معادل 200 هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  است.

 

وی با بیان اینکه علاقمندان برای خرید کتاب‌های مورد نیاز خود می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش کتاب به نشانی book.icfi.ir سفارش خود را ثبت کنند تأکید کرد: با توجه به بودجه اختصاص یافته و سقف اعتباری تعیین شده برای هر استان، اولویت ثبت نام با متقاضیانی است که زودتر ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/742/ی

نظر شما