شناسهٔ خبر: 45192671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه زنجان: رتبه پژوهش استان زنجان قابل قبول نیست

گروه استان‌هاـ امام جمعه زنجان گفت‌: رتبه پژوهش در استان زنجان پایین است و باید مسئولان در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در همایش تقدیر از شوراهای برتر آموزش و پرورش استان زنجان به نقش تعلیم و تربیت اشاره و اظهار داشت: دانش آموزان امانت‌های هستند که در دست معلمان قرار داده شده و آینده به وسیله آن‌ها مدیریت خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در کشور بیان کرد: درست است که استان زنجان در عرصه آموزش و پرورش جزء استان‌های برتر کشور است ولی در عرصه پژوهش که بسیار مهم است رتبه استان پایین است و باید در این قسمت تلاش‌ها مضاعف شود و بهترین فرصت برای آموزش "پژوهش" برای دانش آموزان در دو سال تحصیلی آخر آن‌ها است.

امام جمعه زنجان افزود: باید مدیران و مسئولان آموزش و پرورش در این مورد تدبیر لازم را اتخاذ کنند و می‌توانند برای شروع و انجام کار در مناطق مختلف استان کارگاه‌هایی حتی چند روزه ترتیب دهند.

وی بیان کرد: برای استان زنجان بسیار خوب و مهم است که در کنکور از رتبه 24 به رتبه 16 رسیده اما استان زنجان ظرفیت این را دارد که به رتبه‌های زیر 10 برسد. مسئولان آموزش و پرورش به مناطق محروم توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که ما شاهد آن هستیم که بیشتر موفقیت‌ها از مناطق محروم به دست می‌آید و اگر توجه بیشتری به آن مناطق شود دانش‌آموزان می‌توانند به رتبه‌های بالاتری دست پیدا کنند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: از معلمان دلسوزی که در مناطق محروم تلاش می‌کنند و پا به پای دانش‌آموزان پیش می‌روند باید تقدیر و تشکر کرد ولی متاسفانه در مقابل آن‌ها معلم‌هایی نیز هستند که فقط برای بستن دهان کدخدا و به همان اندازه که اداره را راضی کنند کار می‌کنند و فقط ضوابط را بهانه می‌کنند.

در ادامه جلسه حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تشکیل کارگروه برای فضاهای آموزشی استان زنجان گفت: طبق برآورد اولیه شهر زنجان با کمبود 720 کلاس برای سال 1404 مواجه است و نزدیک به 100 هکتار زمین برای سال 1410 برای فضاهای آموزشی کم داریم که با توجه به کارگروه تشکیل شده مقرر شد 720 کلاس فقط در شهر زنجان در مدت سه سال احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده شود.

وی در مورد تامین مسکن فرهنگیان زنجان نیز بیان کرد: جلسه‌ای با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان، معاون عمرانی استانداری،سازمان راه و شهرسازی تشکیل شده و با توجه به اقدامات اولیه صورت گرفته مقرر شده در بهترین نقطه شهر مسکن مورد نظر فرهنگیان تامین شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما