شناسهٔ خبر: 45192159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ پروژه حوزه برق کرمان به بهره برداری رسید

کرمان - ایرنا - در سی و هفتمین هفته از پویش الف-ب-ایران، امروز (سه شنبه)، ۲ پروژه حوزه برق استان کرمان توسط استاندار کرمان و با حضور وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان در آیین بهره برداری طرح های برق استان کرمان گفت: امسال به رغم مشکلات اقتصادی سال پر باری برای همکاران صنعت برق در کرمان رقم خورد و امروز ۲ پروژه ساخت و سازی با اعتبار مجموعا ۴۳ میلیارد تومان در قالب پویش الف-ب-ایران افتتاح و به مرحله بهره برداری می رسد.

حمید رضا حبیبی افزود: نیروگاه مقیاس کوچک گازی ۶ مگاواتی کیان نیرو با مجموع اعتبار ۴۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی احداث شده است که فاز اول آن امروز افتتاح و وارد مدار تولید خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین تعداد ۱۱ روستای استان کرمان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال برق رسانی می شوند که در مجموع ۱۲۸ خانوار به شبکه برق سراسری وصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان اظهار داشت: تولید برق استان در حال حاضر سه هزار و ۷۰ وات است که توانستیم با مدیریت مصرف امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

وی افزود: ۴۶ مگاوات برق خورشیدی در استان کرمان وارد مدار شده است و ۲۷ مگاوات نیز در دست انجام داریم که با توجه به کمبود سوخت های فسیلی، در تامین برق نقش مهمی دارد.

حبیبی ادامه داد: در حال حاضر ساخت یک هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی در استان در حال ساخت است و ۲۴ مگاوات نیروگاه کوچک نیز در حال نصب است.

در هفته سی و هفتم پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران چند پروژه با مجموع سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومان در حوزه برق استان های کرمان و یزد توسط وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

این ایین با حضور جمعی از مسئولان در محل نیروگاه گازی کیان نیرو کرمان در شهرک صنعتی خضراء کرمان برگزار شد.

نظر شما