شناسهٔ خبر: 45192046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

۶۴ درصد خانواده های قمی مشمول دریافت کمک معیشتی دولت شدند | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

در جلسه ستاد استانی کرونا مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: ۶۴ درصد خانواده‌های این استان از کمک‌های معیشتی دولت بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم، مصطفی کاویانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در جلسه ستاد استانی کرونا که با حضور بهرام سرمست استاندار قم ، معاونین استاندار و سایر اعضای ستاد در سالن کرامت استانداری برگزار شد، گفت: هم اکنون در این استان 365 هزار و 86 ۹ خانواده با جمعیت یک میلیون و  ۱۶۲ هزار و ۷۰ نفر ماهانه از یارانه ۴۵۵ هزار ریالی پرداختی دولت بهره‌مند می‌ شوند .

وی با اشاره به این که هم اکنون معیشت برخی از خانواده‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا با چالش مواجه شده است، افزود: دولت به منظور حمایت از مردم پرداخت ماهانه کمک معیشتی یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی برای هر عضو خانواده برای چهار ماه آخر سال را منظور کرده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: اکنون ۴۲۵ هزار خانواده با  یک میلیون و 398 هزار نفر ۳۵   درصد از خانواده‌های این استان از این خدمت بهره‌مند شده‌اند و پرداخت این کمک‌ها تا آخر سال نیز تداوم دارد .

کاویانی با اشاره به طرح جدید حمایت جبرانی معیشت خانوارها، گفت: در این طرح، پرداخت کمک بلاعوض یک میلیون ریالی در هرماه به اعضای خانوار در نظر گرفته شده است و افرادی که درآمد ثابتی نداشتند مشمول این طرح می‌شدند .

وی اضافه کرد: دولت همچنین در چهارماه اول سال جاری، کمک هزینه کرونا را برای اقشار کم درآمد و خانواده‌های در کف درآمدی جامعه پرداخت کرده که رقم آن برای خانواده تک نفره ۲۰۰ هزار تومان و برای پنج نفر به بالا ۶۰۰ هزار تومان بود .

نظر شما